Bestyckning 660

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Jaaa... det finns en 660-tråd men den är så jäkla lång. Sökte och hittade inte...

Jag har en KTM 660. Med Sebring Hunter (tror jag). Den låter för mycket för vardagsbruk tycker jag.

Ja.. jag är lite känslig av mig. Dessutom är jag lite osäker på bestyckningen.

Strunt samma... Jag funderade på att slänga på orginal-dämpen. Utan gnistgallret.

Har läst lite i manualerna men blev lite förvirrad. Vad är egentligen orginalbestyckningen? Det är 170 i huvudmunstycke om jag fattat manualen rätt... Vad ska lågfart vara?

Hur "ska" blandskruven stå?

Tänkte testa orginal ett tag. Kommer jag tappa mycke effekt? Jag gissar på att jag kommer trilla tillbaks till sebring-dämpen när den känns klen och tyst. Men jag vill testa iaf.

Tack för hjälpen på förhand.

/Lucky9

Jag har precis bytt tillbaka från Sebring till orginalet pga att jag tyckte att det låter för jävla illa, inte det att man stör andra utan att jag blir psykad på dånet när jag kör.
Jag har kvar samma bestyckning som med sliponet på dvs 48 lågfart, 170 huvudmustycke.
Ut och provkörde......undrar hur den kommer att gå......
Den gick skitbra över förväntan.....eventuellt lite klenare i mellanregistret men det var marginellt tyckte jag.
Det går att slanga precis lika bra som förut :banana :banana

Kör ni inte med proppar i öronen?
Gör man det så försvinner allt skrammel, och man hör bara det "rätta" ljudet.

Hi-ho skrev:
2121892 Kör ni inte med proppar i öronen?
Gör man det så försvinner allt skrammel, och man hör bara det "rätta" ljudet.

Skrammel....nä det hör jag inget.....Kanske beror på att jag bara hör mitt avgassystem :D

Rasorblade skrev:
2122799 Skrammel....nä det hör jag inget.....Kanske beror på att jag bara hör mitt avgassystem :D

Skulle nog tippa på att det är samma ljudniva på de flesta slipon, men du förstod väl vad jag menade.

Jag tycker det är omöjligt att köra min med Sebring system utan proppar, men jag kanske är överkänslig :hihi

Okej, ni andra som kör 660, hur beter den sig på låga varv. Jag tycker min är aningen seg i responsen på väldigt låga varv, finner det lite svårt att gasa upp den på bakhjulet på 2:an t.ex. Har säkert med teknik att göra, men det är ju stor skillnad mellan att dra fullgas när man ligger på lite varv i jämförelse med låga varv.

Kör ombestyckat 170 i main, öppet filter och slipon. Ska jag öka på lågfartsmunstycket? Har skruvat upp blandskruven ett halv varv extra från original.

Har jeg rett når jeg tipper Hi-ho kjører med crosshjelm og Mjo med helhjelm? :)

MjO skrev:
2284781 Okej, ni andra som kör 660, hur beter den sig på låga varv. Jag tycker min är aningen seg i responsen på väldigt låga varv, finner det lite svårt att gasa upp den på bakhjulet på 2:an t.ex. Har säkert med teknik att göra, men det är ju stor skillnad mellan att dra fullgas när man ligger på lite varv i jämförelse med låga varv.

Kör ombestyckat 170 i main, öppet filter och slipon. Ska jag öka på lågfartsmunstycket? Har skruvat upp blandskruven ett halv varv extra från original.

Hmmm kanske dreva om istället:va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...