Capt Awesome
1337
...är en lite otydlig rubrik kanske. 
I alla fall, jag har en Honda VFR400 92:a (keihin CV-förgasare) som är standard sånär som på en öppnare ljuddämpare.
Motorn upplever jag går snålt främst genom att den svarar lite dåligt på gasen och att den kräver choke bra länge för att överhuvud taget gå att köra. Tändstiftens färg har jag inte kollat men då jag i princip aldrig "ger fullt" så vet jag inte hur betydelsefull färgen på stiften är?
Förövrigt så är kylsystemet i dessa hojar lite klent så jag har behov av att den ska gå lite svalare.
Det jag funderar på är att gå upp en storlek på pilot jets och main jets, samt shimsa nålarna för att feta på blandningen lite.
Är det dömt att misslyckas att göra på detta sätt (tänkte inte bänka hojen)? Eller är det så små ändringar att jag inte riskerar att göra hojen okörbar?

I alla fall, jag har en Honda VFR400 92:a (keihin CV-förgasare) som är standard sånär som på en öppnare ljuddämpare.
Motorn upplever jag går snålt främst genom att den svarar lite dåligt på gasen och att den kräver choke bra länge för att överhuvud taget gå att köra. Tändstiftens färg har jag inte kollat men då jag i princip aldrig "ger fullt" så vet jag inte hur betydelsefull färgen på stiften är?
Förövrigt så är kylsystemet i dessa hojar lite klent så jag har behov av att den ska gå lite svalare.
Det jag funderar på är att gå upp en storlek på pilot jets och main jets, samt shimsa nålarna för att feta på blandningen lite.
Är det dömt att misslyckas att göra på detta sätt (tänkte inte bänka hojen)? Eller är det så små ändringar att jag inte riskerar att göra hojen okörbar?