bestycka min yamaha ttr 600.

gorkas

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
Husaberg 650 -02 / Benelli Cafe Racer -08
Hallå. jag har köpt min en Yamaha Ttr 600 -01. jag har satt på konfilter och effekt dämpare.
provat bestycka den på alla möjliga vis men får inte den till att gå bra tycker jag. Och nu e jag trött på att ta av dom där satans inträngda förgasarna så jag undrar om nån har fått din till tat gå bra med effekt blås och sport filter? och i såfall hur bestyckade du/ni den?

MvH Pontus "van förgasar skruvare vid detta laget" :P

Antar att du redan vet de, men för säkerhets skull: Man bestyckar uppåt pga mer luft flöde, å du kan också behöva justera luftskruven för å den å gå riktigt.

Å bli inte upprörd om de va så att du visste de :tungan!

Ja har inte hålle på mkt me 4 takt men på en 2T mc brukar man utgå från att man behöver öka ca 10 storlekar på huvudmunstycket när man byt te öppet filter, så ja antar att de e mer på en 600 4T:)!

Å Öppnare dämpare innebär att motorn varvar mer å suger mer luft, och mer luft innebär mer bränsle. Men bränslet begränsas av huvudmunstycket. Så om du minskar luften me luftskruven kanske du slipp ta isär förgasarn(eller FÖRGASARNA i ttr:s fall:P) så mkt :)!!

Last edited:
allt det där vet jag..;) är mekaniker på fyrhjulingar och moperder och bilar ..;) har bestyckat min fyrhjuling till max... det är bara det att den har en förgasare och ttrn har 2 st. en som funkar som en 2T förgasare och sen en som öppnar efter hur mycket som sugs in. och byter man bara munstycker i den "vanliga" förgasaren så fär den grymt med sppa innan den varvar sen blir de fel när man varvar.. så det är mycket krongligare att få det bra på denna än en med bara en föragasre.

allt det där vet jag..;) är mekaniker på fyrhjulingar och moperder och bilar ..;) har bestyckat min fyrhjuling till max... det är bara det att den har en förgasare och ttrn har 2 st. en som funkar som en 2T förgasare och sen en som öppnar efter hur mycket som sugs in. och byter man bara munstycker i den "vanliga" förgasaren så fär den grymt med sppa innan den varvar sen blir de fel när man varvar.. så det är mycket krongligare att få det bra på denna än en med bara en föragasre.

ska väl finnas nå färdiga kitt just till den hojen som ska funka bra... sök på ttr o bestyckning så borde du hitta det :tummenupp

ska väl finnas nå färdiga kitt just till den hojen som ska funka bra... sök på ttr o bestyckning så borde du hitta det :tummenupp

Jo det borde finnas det. en jag tycker att jag har sökt och sökt utan att finna..:P men nånstans borde det ju finnas tycker jag.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back