Bestycka Keihin knasaren

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Tja, jag har en SXC -03 och har köpt nålar från JDJetting (www.jdjetting.com).
Jag har öppnat luftburken och ett Seebring slipon.

Pilotjet e standard
Mainjet e 175
Nålen är den röda på #5
och bränsle skruven har jag testad med allt från 1 1/2 till 2 1/2 ut.

Hojen går tokbra när man kommit upp lite i varv.
MEN, vid gasavslag får jag massa oönskade "pop's" och vi låga varv går det ryckigt i vissa register. Vid mellan-höga går den kanon (förutom gasavlsags pop'sen då).
Någon annan som kör JD jetting (525SX kittet) ?
Några förslag ?
Tydligen så skall acc pumpen vara lite sisådär inställd som standard, hur ställer man den ?

Mvh,
Robert

Jag har det. Men har bytt still 190 i huvudmunstycke och minns ärligt talat inte vilken nål jag kör med. Jag använde instruktioner jag fick, men stoppade i fetare huvudmunstycke för att jag helsystem och moddad luftburk.
Nu har jag bytt ner mig i lågfart också och verkar som mina varmstartproblem har försvunnit.

Ryckigheten tyder på att du har trottelnålen lite för klent ställd. Lyft den en hack eller två och prova igen. Kolla sen färgen på tändstiftet efter en långkörning i 90 km/h. Vitt=klent, svart=fett, ljusbrunt=ok. Dvs trottelnålen.

jb skrev:
Jag har det. Men har bytt still 190 i huvudmunstycke och minns ärligt talat inte vilken nål jag kör med. Jag använde instruktioner jag fick, men stoppade i fetare huvudmunstycke för att jag helsystem och moddad luftburk.
Nu har jag bytt ner mig i lågfart också och verkar som mina varmstartproblem har försvunnit.

Aha, så då kör du med röda nålen i #4 ?
Vilken lågfart kör du nu då ?

Mvh,
Robert

175 i huvudmunstycke lät stort.Jag fick gå ner i huvudmunstycke vid bänkningen,också öppet slipon samt öppnad luftburk.158 eller 160 kör jag med.Annars började den bara gå fett på höga varv.Gissar att det är den lilla luftburken på elstart modellen som ger lite andnöd......

Busaberg skrev:
175 i huvudmunstycke lät stort.Jag fick gå ner i huvudmunstycke vid bänkningen,också öppet slipon samt öppnad luftburk.158 eller 160 kör jag med.Annars började den bara gå fett på höga varv.Gissar att det är den lilla luftburken på elstart modellen som ger lite andnöd......

Ehh, e inte 165 standard på högfarten och då går den för tunnt ?!?!

robbah99 skrev:
Ehh, e inte 165 standard på högfarten och då går den för tunnt ?!?!
Ja det är standard,men det såg verkligen inte snålt ut på blandkurvan.Stiftet ser helt okej ut också.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back