Besluts ångest BMW S 1000RR vs. Kawasaki ZX10R, 2011 kan inte välja - Hjälp!

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Ska köpa ny hoj valet står mellan BMW S 1000RR & Kawasaki ZX10R, 2011 års modell.
Har provkört båda & de har olika karaktär.

BMW´n har:
+ en rakare effekt kurva, & verkar bättre ihop skruvad, quickshift som funkar & hyfsad försäkringspremie
- inte så snygg. Fast den blå/vit/röda är snygg om den finns till 2011án.

Slutsats: det vetigaste valet då hojen är bra på allt som en tysk Honda med en grym motor.

Kawasaki har:
+Ett jävla klipp på toppen, snygg (svart)
- klent mellan register

Slutsats: en jävligt rolig hoj att köra med en grym toppeffekt.

I övrigt är hojarna jämbördiga baserar sig på en provkörning av dem, båda har ABS & TC. (Anti sladd).

Referens hoj GSXR 1000 K8

Då alla säger att det råder lågkonjunktur kan jag pruta rejält & få båda för ungefär samma pengar.

Fråga: finns det någon som kört en/båda dessa hojar en säsong & har erfarenheter att dela med sig av till en hugad spekulant. Vad är bra resp. dåligt, fällor, svagheter mm.

Nu vet jag av erfarenhet att det är svårt att vara objektiv när det gäller sin egna nya hoj & impulsen är att höja den till skyarna - men kom igen ge ett juste ärligt svar, please !:Bugar

Last edited:
Ska köpa ny hoj valet står mellan BMW S 1000RR & Kawasaki ZX10R, 2011 års modell.
Har provkört båda & de har olika karaktär.

BMW´n har:
+ en rakare effekt kurva, & verkar bättre ihop skruvad, quickshift som funkar & hyfsad försäkringspremie
- inte så snygg. Fast den blå/vit/röda är snygg om den finns till 2011án.

Kawasaki har:
+Ett jävla klipp på toppen, snygg (svart)
- klent mellan register, lite skrammel fr. motorn.

I övrigt är hojarna jämbördiga baserar sig på en provkörning av dem, båda har ABS & TC. (Anti sladd).

Referens hoj GSXR 1000 K8

Då alla säger att det råder lågkonjunktur kan jag pruta rejält & få båda för ungefär samma pengar.

Fråga finns det någon som kört dessa hojar en säsong & har erfarenheter att dela med sig av till en hugad spekulant. Vad är bra resp. dåligt, fällor, svagheter mm.

Nu vet jag av erfarenhet att det är svårt att vara objektiv när det gäller bedömmning av sin egna nya hoj & impulsen är att höja den till skyarna - men kom igen ge ett juste ärligt svar, please !

Ilandsbekymmer illa illa..;)

OM jag hade dina "bekymmer" skulle jag utan tvekan köpa den som känns bäst, sen allt med sämre mellaregister, klen här o där, ena maskinen är bättre där andra är bättre på det här, det är ändå till sist avgörande hur bra och snabb hojen än är, så är det föraren som avgör hur snabboch bra hojen är inte hojen..

Jag gillar båda, men tänker lite såhär:
Kawan har nått sin peak, nu verkar det bara komma lite ny design på plastbitarna.
BMW:n slog ju ner som en bomb och sopade mattan med japsen, den blir uppdaterad till 2012 och kommer förmodligen att bli ännu mer förfinad nästa år.
Vettig försäkringspremie och ett hyggligt andrahandsvärde gör valet lätt för mig i alla fall.
Välj Europeiskt, välj BMW.

Grejen är att det finns hur många som helst av båda modellerna, mitt problem är att få något i inbyte för GIXERN.
Just nu lutar det åt att sälja den till frun & ställa av den.

Vid ungefär samma pris på hojarna innebär hyfsad försäkringspremie => mer pengar till bandagar och däck
Av betydelse om du kör mer än 250 mil/säsong.

Men för att få någon uppfattning om vad det kommer kosta, kolla också andrahandsvärdet. Vad kostar såna här när de gått 500mil eller 1000mil.
För på ditt inlägg verkar det som att gixxern tappat MYCKET och det kan ju vara intressant se om hur mycket BMWn och Kawan tappar/mil.
För det ska ju också in i priset.

Bandagar 2011: Knutstorp, Kinnekulle, Gälleråsen x 3

Last edited:
Jag gillar båda, men tänker lite såhär:
Kawan har nått sin peak, nu verkar det bara komma lite ny design på plastbitarna.
BMW:n slog ju ner som en bomb och sopade mattan med japsen, den blir uppdaterad till 2012 och kommer förmodligen att bli ännu mer förfinad nästa år.
Vettig försäkringspremie och ett hyggligt andrahandsvärde gör valet lätt för mig i alla fall.
Välj Europeiskt, välj BMW.

Fan nu fick jag ännu en parameter att väga in i bedömmningen uppgraderad BMW 2012. Fast jag släpper det, de priser som är aktuella gäller 2011án. Har inte råd med en ny.

Behåll Suzukin, efter en månad känns dom andra precis likadant fast med mindre punch i botten där man normalt kör.
Tror jag.

wow snacka om glädjedödare haha :)

Behåll Suzukin, efter en månad känns dom andra precis likadant fast med mindre punch i botten där man normalt kör.
Tror jag.

Jag hade nog tagit BMW, finns inte lika gott om dom som kawa's. och det e ju alltid en go känsla att ha något som inte majoriteten har.

BMW is the shit! spelar ingen roll om det är bil eller hoj du ska ha!

En Aprilia är vad du behöver! Nä allvarligt: köp hoj med hjärtat! Det funkar alltid!

ZX10R om du ska plocka på lite lull-lull..

Annars så är ju R1:a the shit. Asskönt mos på lägre varv, jag skulle väga R1 också.
R1-11.jpg

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul