Beslut om varning från Länsstyrelsen...

Okej jag har en fråga angående ifall varningar osv spars fem år eller två år?
Grejen är den att när jag hade färskt bil KK blev jag av med det pga fortkörning och fick ta om det... (pga att jag hade prövotid då)
Detta är nu tre år sen, så har de fortfarande kvar "förseelsen" i sitt register?
Dvs ska jag passa mig fortfarande eller? Jag trodde det var lugnt efter det att prövotiden på två år var klar?

Preleminärt beslut om varning.... :rofl :lol :D Svenska myndigheter kör med raka puckar!

Skorpan skrev:
Anneli skrev:
1629477 De vete sjutton om jag håller med om.. :rolleyes:
Jag är av samma åsikt som damen ovanför :4skrika :6surkart
Sen är det heller ingen som berättar vad det kostar att anlita honom :fakta

Var beredd på att dina eventuella vittnens vittnesmål inte betyder ett skit mot
vad "la gestapo politaj" säger även om det politaj påstår inte är genomförbart :fakta

Vi har ett klockrent fall här i Uppsala där hojåkaren anmälde polisen för tjänstefel
och har 4-5 vittnen i ryggen som vittnar till hans fördel, vad händer...
Fallet nerlagt pga bristande bevis !!!

Last edited:
Skriv inte på!

Låter helt sjukt det här. Jag blev tagen sommaren -04, höll 210 på 110 väg, skulle till Malmö från Göteborg. Någonstans runt falkenberg plocka en civilare mig och berätta att dom hade jagat mig i 25 minuter utan att jag visste det. Drog en historia om att jag va på väg till akuten för att en polare hade blivit skadad. Dom skrev ner min hastighet till 147km/h. Blev av med kortet i 3 mån, överklagade och fick nerskrivit till 2 mån + 2000kr böter. Fick ingen jävla varning. Skriv inte på!!! Sjukt med max 110 på våga fina vägar som vi betaler så satans mycket pengar för i bland annat bensinskatt. Jaga folk som kör i 130 på motorvägen kan dom göra, men att stoppa alla våldtäckter och de 20-30 personrån som begårs VARJE DAG i Malmö, bryr de sig inte om. Kommunism i all ära. :död

Madhonda skrev:
2073803 Ja, men vaffan ska man göra??? :gnissla

Skriva på o hoppas att det dröjer 10 år tills man åker dit igen. :brinnerup

//M

Men har du åkt dit två gånger tidigare? Jag förstår inte riktigt varför du har fått hem en varning, jag har inte fått det de två senaste gångerna jag åkte dit för fortkörning. När den tredje kommer inom kort så kanske jag får en då?
Och i varningen skriver de att de vill låna ditt körkort i ett par månader?
Hur som helst så ska du inte godkänna varningen, det är upp till dig om du tycker den är bra eller ej. Och det gör du givetvis inte?
Har du redan skrivit på böterna på plats och godkänt så är det värre men förklara genom att säga att polisen som stoppade dig pratade så osammanhängande så du förstod inte vad du skrev under :tummenupp

Som någon sade så kostar det ju inget att få det upp till tingsrätten och även där kan du ju erkänna eller förneka. Så vill man kämpa för sina pengar så ska man ju givetvis dra det vidare.
Eller så gör man som jag, skaffar sig en försäkring...

Dee_cati skrev:
2074011 Men har du åkt dit två gånger tidigare? Jag förstår inte riktigt varför du har fått hem en varning,

Ja, det har jag förvisso gjort...men det är så länge sen att dom fortkörningarna gills inte längre. Samt att ev av dom va i Tyskland.

Antar att jag fått varning för att jag va nära att bli av med kortet. 1 km ifrån. Då tänkte dom väl att dom skulle sätta mig lite på plats eller så.

Lite info:
Värt att skriva ut.

Bifogat

• körkort1.jpg
    körkort1.jpg
    132.2 KB · Visningar: 91
  • körkort2.jpg
    körkort2.jpg
    128.5 KB · Visningar: 73
  • körkort3.jpg
    körkort3.jpg
    138.4 KB · Visningar: 61
Ooops skrev:
Jaga folk som kör i 130 på motorvägen kan dom göra, men att stoppa alla våldtäckter och de 20-30 personrån som begårs VARJE DAG i Malmö, bryr de sig inte om. Kommunism i all ära. :död
Här verkar det inte vara skottat hela vägen fram till dörren.
jannewall skrev:
2074063 Erkänn aldrig. Det blir inte dyrare för att du INTE erkänner.
Däremot kan det bli det om man erkänner.
Det blir visst dyrare. Kanske inte för den enskilde personen men för samhället.

blev stoppade tre år sen...fick precis behålla kortet....visade sig efter många sura blickar och ett antal sura kommentarer från konstaplen att han och min mor hade varit barndoms vänner....då ändrades tongången samt konstaplens ansikts uttryck till något vänligare, tyvärr blev det inget överseende om fortkörningen men han varnade mig snällt (som en tjänst) att "prick systemet" var nu borta och att jag var försedd med en varning...om jag råkade vara tung på gas pedalen igen på fel hastighets sträcka under närmsta året...även om det bara handlade om 5-10 km/h skulle kortet drass från 1- 3 månader...tyvärr minns jag inte om jag skrev på något mera än böterna..... bytte då från 600 till 1000 kubik...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti