2Wheeldrive skrev:VARFÖR STANNADE DU? :kocko
Det är bara SPÅN som INTE stannar när polisen vinkar in en till vägkanten, skit samma vad man gjort.. :kocko
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2Wheeldrive skrev:VARFÖR STANNADE DU? :kocko
2 år gäller när du suttit i fyllecell eller liknande (LOB-omhändertagande).Skorpan skrev:2 år så är den borta
FZ1 skrev:2 år gäller när du suttit i fyllecell eller liknande (LOB-omhändertagande).
Anteckning om brott i körkortsregistret bevaras i 5 (fem) år!
UltraMarine skrev:Men man brukar väl inte få en varning för bara EN överträdelse?
Stod det nåt hur länge varningen gällde?
Kryssa i nej och skriv en bra redogörelse - bra väder, "råkade" glida övergränsen typ hitta på nåt bra... - berätta sen för oss hur det gick...
Onödigt att ge dom en promenadseger![]()
SMoto skrev:Stämmer,, 5 år finns det kvar men dom tar bara hänsyn till förseelser 2 år tillbaks.
Skulle jag åka på fortkörning +1-30km/h för fort skriver jag inte under nått på plats....låt det gå vidare. Det tar lång tid och dom får stå för kostnaderna....var trevlig men bestämd, så kanske dom river lappen. om inte so what, det är varje mans rätt att välja. Kostar väl inget?
tuppjuck skrev:Du vet att det är _dina_ och mina skattepengar som finansierar det hela va? Om man vill slänga ut de pengarna på utredning och handläggare och annat administrativt jidder så släng dina pengar, inte mina.![]()
UltraMarine skrev:Det är inte *dina* skattepengar - de är redan bortslösade i det gigantiska administrativa maskineriet...
Det sitter en massa människor och och fikar bort våra skattepengar så nu får *dom* jobba lite mer istället...
Tänk efter lite innan - Kostnaden är inte ens en droppe i havet.
Sen ska väl vi mc-åkare hålla ihop mot alla andra och ge varann stöd och hjälp istället för att gnälla om att någon kostar skattepengar...
enhjuling skrev:Normalt får man väl inte varning för en fortkörning, hade du nån tidigare ?
I så fall är det väl normalt att det blir en varning och sen behövs det inte mycket för en indragning.
Protestera!
Information till länsstyrelsen om brott och andra händelser som kan vara av betydelse för körkortstillstånd skickas av Rättsväsendets informationssytem, och där finns uppgifter de senaste fem åren. Se'n skall information som är äldre än två år inte tas i beaktande vid körkortssammanträdet, men nämndemännen är bara gammla pansionärer politiskt tillsatta...därav den olika bedömningen från län till län...Skorpan skrev:Jasså??...
tuppjuck skrev:"Dom får stå för kostnaderna"? Eh, vems pengar är det från början tror du? Läs mitt inlägg ovan. Det är dina och mina skattepengar. Staten, det är vi, inte "någon annan".![]()
Jag vet att jag låter som en sur gammal grinig gubbe (inte riktigt där än men snart så ;-) men jag tycker det är viktigt att man kollar efter vems pengar det egentligen är när man pratar om skattebedrägeri och "lura dom" etc. En skattefuskare snor ju faktiskt pengar från oss andra. Det är en tjuv i mina ögon.
Nu skall jag skita ut taggtråden så jag blir snällare. Tjo!![]()
tuppjuck skrev:Nä, de jobbar inte mer, ärendet tar bara längre tid att ta sig igeonom handläggningskön eftersom den ökar men administrationen får inte ökade anslag. Rätt så många handläggare jobbar redan hårt (jag jobbar själv inom privatdriven vård (en av mina kollegor finns här på sporthoj också) så jag har en del kontakter med landstingen tex så jag ser hur det ser ut där åtminstone, både på lokal och nationell nivå)
Och just det resonemanget "en droppe i havet" är ju det som är det fundamentala felet här tycker jag. Många bäckar små. Så, ja, jag _har_ tänkt efter innan.
QUOTE]
Finns det mer ineffektiva arbetsplatser än dom statliga??? privatisera skiten så ska ni se på fan att allt kommer bli bättre och låt staten subventionera kostnaderna, iform av bidrag etc. Låt dom anställda få ta mer ansvar så deras beteende och insats får en rättvis utdelning. en som inte gillar statlig byråkrati m.m.
enhjuling skrev:Normalt får man väl inte varning för en fortkörning, hade du nån tidigare ?
I så fall är det väl normalt att det blir en varning och sen behövs det inte mycket för en indragning.
Protestera!
TomK skrev:Man får en varning om hastigheten varit tillräckligt hög i jämförelse med den tillåtna. Om man samlat på sig några sådana varningar ("prickar" i körkortet), kan man bli av med lappen vid nästa tillfälle även om överträdelsen är ringa (var det tre prickar möjligen ? minns ej).
Ursäkter om att vägen är bred och fin och utan annan trafik och att man själv är van vid höga farter () beaktas ej av Länsstyrelsen...
![]()
tassen skrev:Fick 29km över på en 50 sträcka i sommras, varning å prick som gäller i två år. Har inte haft något på 10 år på mig, men man får prick om det är väsentligt över gällande. Olika för vilken hast.gräns som gäller. Polisen visade mig listan.
Åså beror det på omständigheter runt det hela. Trafik, annat beteende, tex prata mobtelefon, då blir det annat. Oaktsamhet i trafik, det fick han bakom mig åxå...![]()
QUOTE]
Prick är bortaget sedan länge, men varning/anmärkning åker man på (nästan samma va?)
tassen skrev:Ref : någon annan......
""Det är bara SPÅN som INTE stannar när polisen vinkar in en till vägkanten, skit samma vad man gjort.. ""
Vilken rebell du är..."är du med i Reclaim the street " åxå...?
Mr D skrev:Öööhhh, va ?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti