Besiktningsfråga

Gick med
7 Jul 2015
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Jag har en ej godkänd regskylt på min hoj. Vad säger besiktningen om det?

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk

Vad jag har förstått så vissa säger blankt nej, och vissa släpper igenom utan problem. Slipper du chansa montera org skyllt och besikta. Enklast

Det enda som kan göra att hojen blir godkänd är att besiktningsmannen inte är tillräckligt uppmärksam.

Antingen uppfyller den alla krav, eller så gör den det inte. Finns inget mellanting.
Vissa mindre avvikelser kan resultera i ett "påpekande" men den enda skillnaden är att du inte behöver göra en efterkontroll. En felaktigt registreringsskylt blir dock alltid efterkontroll (precis som avsaknad av reflex).....

Så varför chansa, sätt dit den riktiga skylten så är du säker..

Det enda som kan göra att hojen blir godkänd är att besiktningsmannen inte är tillräckligt uppmärksam.

Antingen uppfyller den alla krav, eller så gör den det inte. Finns inget mellanting.
Vissa mindre avvikelser kan resultera i ett "påpekande" men den enda skillnaden är att du inte behöver göra en efterkontroll. En felaktigt registreringsskylt blir dock alltid efterkontroll (precis som avsaknad av reflex).....

Så varför chansa, sätt dit den riktiga skylten så är du säker..

Inte riktigt. avsaknad av reflex = återbesök, felaktig regskylt = underkänd men inget krav på återbesök om det inte är gammal brist. :fakta

Känns väl onödigt att chansa då det är rätt surt att åka på en ombesiktning för en sådan enkel sak.

Om du helt saknar originalskylt så kan du beställa en ny, för 90:-, här: https://minasidor.transportstyrelse...ortstyrelsen.se/secure/orderlicenseplate.aspx

Nitti spänn!!!??!?!
Vilket rövarpris! www.miniskylt.se tar ju bara 329.- för sina.

Leveranssäkra är dom oxå: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?280151-Miniskylt-se-bluff-företag

:glömdet

Lotteri. Tom att sätta en godkänd reflex på regskylten kan ge anmärkming. (tex till vänster där det gamla skattemärket satt)

Min (bil) med klisterlappsskylt har aldrig fått underkänt på besiktningen. Däremot har jag 2 gånger fått böta när jag blivit stoppat av farbror blå (2*1500:-). :(

Visst är det så att det bästa är att sätta dit en "laglig" regskylt men bekväm som man är vill man ju oftast göra det lätt för sig.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...