besiktning??

  • Thread starter Thread starter bam
  • Start date Start date

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Linköping
Hoj
r6:a -00
snart dax o besikta hojen... den är lite småpillad på ibak o vet inte riktigt vad som ska finnas runt skylten för o bli godkänd...
har ju ingen vidare lust o åka hem efter besiktningen för att då veta vad jag måste göra om...

W
 
Blinker, lyse/bromsljus, skyltbelysning och reflex. Avståndet mellan blinkersers tror jag ska vara på 16 cm bak? Är inte ritkigt säker men hur noga dom är med det varierar.
 
hhmmm.. då är det bara skyltbelysning o reflex som saknas... men det borde man ju kunna montera på något som man lätt kan plocka bort sen...
 
Glöm ej reflex som är E märkt samt blinkers glasen E märkta :tummenupp
 
När jag köpte min hoj så var den i originalutförande och hade vart med om en besiktning utan anmärkning. Den hade ingen skyltbelysning. -99 & -00 R6 har ingen skyltbelysning. Om man måste då montera dit ett själv vet jag inget om.
 
RoDe skrev:
När jag köpte min hoj så var den i originalutförande och hade vart med om en besiktning utan anmärkning. Den hade ingen skyltbelysning. -99 & -00 R6 har ingen skyltbelysning. Om man måste då montera dit ett själv vet jag inget om.
Den har inte klart glas på undersidan av baklyset då?
 
RoDe skrev:
När jag köpte min hoj så var den i originalutförande och hade vart med om en besiktning utan anmärkning. Den hade ingen skyltbelysning. -99 & -00 R6 har ingen skyltbelysning. Om man måste då montera dit ett själv vet jag inget om.

R6 -99 har skyltbelysning inbyggd i baklampan :fakta
 
finns det ingen skyltbelysning orginal har jag mycket svårt o tro att det måste monteras på... kanske är möjligt att baklyktorna ska lysa upp tillräckligt så att skylten syns i mörker ändå...
 
Out_Spinner skrev:
Den har inte klart glas på undersidan av baklyset då?

Har jag faktist inte tänkt på :va, men baklyset lyser upp skylten bra iallafall . Kanske det som räknas som skyltbelysning på R6.
 
med andra ord slipper man bry sig om den lampan... men e märkta blinkers o reflex?? vad ska det vara bra för... syns inte andra???
 
E-märkning behövs bara på registreringsbesiktning, jag har besiktigat med allsköns miniblinkers, bara de blinkar orange så är det godkännt. När jag tänker efter så besiktigade jag gammelgixxern ett år utan skyltbelysning......Men reflexen lär du inte glömma att sätta dit för det är fan det första de kollar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top