besiktning??

• Thread starter Thread starter bam
  • Start date Start date

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
r6:a -00
snart dax o besikta hojen... den är lite småpillad på ibak o vet inte riktigt vad som ska finnas runt skylten för o bli godkänd...
har ju ingen vidare lust o åka hem efter besiktningen för att då veta vad jag måste göra om...

W

Blinker, lyse/bromsljus, skyltbelysning och reflex. Avståndet mellan blinkersers tror jag ska vara på 16 cm bak? Är inte ritkigt säker men hur noga dom är med det varierar.

hhmmm.. då är det bara skyltbelysning o reflex som saknas... men det borde man ju kunna montera på något som man lätt kan plocka bort sen...

Glöm ej reflex som är E märkt samt blinkers glasen E märkta :tummenupp

När jag köpte min hoj så var den i originalutförande och hade vart med om en besiktning utan anmärkning. Den hade ingen skyltbelysning. -99 & -00 R6 har ingen skyltbelysning. Om man måste då montera dit ett själv vet jag inget om.

RoDe skrev:
När jag köpte min hoj så var den i originalutförande och hade vart med om en besiktning utan anmärkning. Den hade ingen skyltbelysning. -99 & -00 R6 har ingen skyltbelysning. Om man måste då montera dit ett själv vet jag inget om.
Den har inte klart glas på undersidan av baklyset då?

RoDe skrev:

R6 -99 har skyltbelysning inbyggd i baklampan :fakta

finns det ingen skyltbelysning orginal har jag mycket svårt o tro att det måste monteras på... kanske är möjligt att baklyktorna ska lysa upp tillräckligt så att skylten syns i mörker ändå...

Out_Spinner skrev:
Den har inte klart glas på undersidan av baklyset då?

Har jag faktist inte tänkt på :va, men baklyset lyser upp skylten bra iallafall . Kanske det som räknas som skyltbelysning på R6.

med andra ord slipper man bry sig om den lampan... men e märkta blinkers o reflex?? vad ska det vara bra för... syns inte andra???

E-märkning behövs bara på registreringsbesiktning, jag har besiktigat med allsköns miniblinkers, bara de blinkar orange så är det godkännt. När jag tänker efter så besiktigade jag gammelgixxern ett år utan skyltbelysning......Men reflexen lär du inte glömma att sätta dit för det är fan det första de kollar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park