Besiktning och spolarvätskesprut.

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Ska besikta surbilen nästa vecka. Det verkar vara nån propp i spolarvätskespruteriet på passagerarsidan. Är det nånting som måste fungera eller räcker det om torkarna funkar?
244 från -82 som ska säljas ids inte fixa det om det inte är nödigt.

Jag fick en "åtgärda själv" på att spolarvätskan var slut. Inget du behöver komma tillbaka för mao, men du lär fixa det till nästa besiktning.

crashtestdummy skrev:
Svärmor fick en 2a pga slut på spolarvätska.
:D

Jo alltså, jag fick ju också en tvåa har jag för mig, men det krävs inget återbesök för det. Ungefär som när du har en paj lampa, bilen är så klart inte godkänd men det är ägaransvar och de litar på att man ska fixa det.
Jag fick igenom min 900aero fast jag hade glömt att sätta dit bromsrören på framoken (tyckte det var dåligt kliv i mina nya värstingbromsar) men han släppte inte iväg mig utan att skruva dit dem först :D

Dee_cati skrev:
Jo alltså, jag fick ju också en tvåa har jag för mig, men det krävs inget återbesök för det. Ungefär som när du har en paj lampa, bilen är så klart inte godkänd men det är ägaransvar och de litar på att man ska fixa det.
Jag fick igenom min 900aero fast jag hade glömt att sätta dit bromsrören på framoken (tyckte det var dåligt kliv i mina nya värstingbromsar) men han släppte inte iväg mig utan att skruva dit dem först :D
Eum? 2:a betyder väl just att man måste göra ett återbesök?

1:a va väl underkänd men inte krav på att komma tillbaka? 1:or och 2:or och 3:or etc är väl borta för länge sen dessutom?

0 = Notering = Bra att veta
2x = Villkorstvåa = underkänd med ägaransvar att åtgärda felen utan ombes,
fler än 4 st = ombes
2 = ombes
3 = körförbud

Kapten Blåskägg skrev:
0 = Notering = Bra att veta
2x = Villkorstvåa = underkänd med ägaransvar att åtgärda felen utan ombes,
fler än 4 st = ombes
2 = ombes
3 = körförbud

Där har vi det svart på vitt :fakta

Cervantes skrev:
Fick en 2a på torkarbladen en gång :hihi
Jag fick en tvåa på slut spolarvätska, men hade en tom flaska i bilen så jag fyllde på medans dom kollade under huven, sen när dom var klar visade jag "titta, det var bara tomt i dunken, nu funkar det", då säger besiktningsgubben "det skulle du ha fixat tidigare, nu har du redan ombesiktning"
Sur som fan rev jag åt mig lappen och drog, men på väg ut mötte jag en annan besiktningsnubbe som såg att jag var förbannad, så han frågade "Ojdå, åkte du på något allvarligt" näe sa jag, tom spolarvätske dunk, och jag fyllde den och visade, men han vägrade ta bort tvåan.
"Ge mig kopian bara, så ses vi om ett år" sa han, så han fixade det åt mig, jag ringde tom och kollade sen....

GuW skrev:
Jag fick en tvåa på slut spolarvätska, men hade en tom flaska i bilen så jag fyllde på medans dom kollade under huven, sen när dom var klar visade jag "titta, det var bara tomt i dunken, nu funkar det", då säger besiktningsgubben "det skulle du ha fixat tidigare, nu har du redan ombesiktning"
Sur som fan rev jag åt mig lappen och drog, men på väg ut mötte jag en annan besiktningsnubbe som såg att jag var förbannad, så han frågade "Ojdå, åkte du på något allvarligt" näe sa jag, tom spolarvätske dunk, och jag fyllde den och visade, men han vägrade ta bort tvåan.
"Ge mig kopian bara, så ses vi om ett år" sa han, så han fixade det åt mig, jag ringde tom och kollade sen....

è ju tur att det finns sjysta killar där också!! min besiktnings kille va på gott mod tills halva bakre krockbalk rammlat ner i huvet på han när han knacka :hihi

Sist jag besiktade gammelvraket så lät nåt riktigt illa i framvagnen. Jag behövde inte direkt påpeka detta då det lät så illa när den rullade genom hallen att jag nästan skämdes. Under provkörningen körde besiktningsmannen hela testrundan enbart lyssnandes på missljudet, utan att testa en enda funktion på bilen. När jag sedan frågade vad han trodde så sa han att det är väl nåt som är slut och lät mig åka utan en enda anmärkning.

När jag kom hem upptäckte jag att framdäcket satt löst. :3freak

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...