Besiktning med Leovince slipon..?

RoCKarn

Mot nya Mål 2007....
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
Honda Fireblade-02 med Yoshi
En fråga..

Jag har en honda VFR750-96 med ett Leovince slipon aliminium monterat. Nu undrar jag om någon vänlig själ vet om denna går igenom besiktningen eller om jag måste sätta tillbaka till orginal. Själv tycker jag inte det låter speciellt mycket...

Tack på förhand

/Niklas

RoCKarn skrev:
2565818 En fråga..

Jag har en honda VFR750-96 med ett Leovince slipon aliminium monterat. Nu undrar jag om någon vänlig själ vet om denna går igenom besiktningen eller om jag måste sätta tillbaka till orginal. Själv tycker jag inte det låter speciellt mycket...

Tack på förhand

/Niklas

Jag har en VFR -02 med Leo Vince SBK, den besiktades i våras med pluggarna i och gick igenom.

Kaiko skrev:
2565823 Jag har en VFR -02 med Leo Vince SBK, den besiktades i våras med pluggarna i och gick igenom.

Vad menar du med pluggarna ? Är det något extra tillbehör ?

RoCKarn skrev:
2565833 Vad menar du med pluggarna ? Är det något extra tillbehör ?

Följde med rören när de köptes.
En rörstump ca 3cm x 15cm som sätts i utblåset och låses med en skruv i nederkant. Detta gör att nivån dämpas till laglig nivå. Mina är dessutom E-märkta med dessa imonterade.
Saknar du dem kanske de går att efterbeställa som reservdel ?

Glömde en sak.....

de sitter i på min avatar.

Last edited:
Kaiko skrev:
2565886 Följde med rören när de köptes.
En rörstump ca 3cm x 15cm som sätts i utblåset och låses med en skruv i nederkant. Detta gör att nivån dämpas till laglig nivå. Mina är dessutom E-märkta med dessa imonterade.
Saknar du dem kanske de går att efterbeställa som reservdel ?

Glömde en sak.....

de sitter i på min avatar.

Ahh det är där problemet ligger, tror inte det finns till min variant då jag har oval racing modellen, som inte är E-märkt....! Vad jag kunde se så fanns det inget sådant med i förpackningen...men skall kolla för säkerhetsskull.

Byt för säkerhets skull, Jag åkte på ombesiktning på motarden, iufs saknade jag tuta också men behövs det när hojen låter mer än tutan:confused:

När jag sänkte motoreffekten och skulle omregga motorcykeln så fick jag inte igenom det först för att jag hade mitt lazer slipon på och han sa att det gav effekt och då frågade polaren som var med mig varför den inte gick igenom eftersom hans gick igenom kontrollbesiktningen och då sade han att de inte bryr sig om effekten vid en kontrollbesiktning utan bara att den inte överskrider deras ljudgräns.

kiisen skrev:
2567689 När jag sänkte motoreffekten och skulle omregga motorcykeln så fick jag inte igenom det först för att jag hade mitt lazer slipon på och han sa att det gav effekt och då frågade polaren som var med mig varför den inte gick igenom eftersom hans gick igenom kontrollbesiktningen och då sade han att de inte bryr sig om effekten vid en kontrollbesiktning utan bara att den inte överskrider deras ljudgräns.

JAJA det verkar som man får bita i sura äpplet och monta på orginal för att åka och besiktiga och sedan montera tillbaka leovince direkt efter...man vill ju inte åka orignal uhhhhh

/Niklas

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...