Besiktning, kollar dom strypning?

Moyo1

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
03 suzuki sv650
Kollar besiktningen alltid om den är strypt enligt regbevis cdi-box,och dyrligt. Tacksam för svar.

Kan vara kul att veta.... :gnissla

Hur hårda är de om man inte har org.dämparen? Har ett Leo Vince....

Det där är så grymt individuellt och beroende på vilken besiktningsman/kvinna man får. Säkert lättare att få igenom en tveksam hoj efter lunch, på fredagar eller när Sverige vunnit VM-guld i fotboll.

Regel 1a) Kör in snyggt och vrid inte för mycket på gasen. Var trevlig mot dem och ha en ren hoj.

Min förra ducce 900SS stod på 35Kw i regbeviset men var inte riktigt kvar där... Besiktigade den med kolfiberblås på, inga problem.

Men som sagt, det är säkerligen högst individuellt. Jag tror de fokuserar på att hojen skall vara säker, de lägger betydligt mer energi på att kolla lager, bromsar och lampor än annat. Min erfarenhet i alla fall...

Min husaberg är reggad på 6 eller 9 kw (kommer inte riktigt ihåg)
Men den levererades med fulleffekt direkt från handlaren... Och den har jag besiktigat utan problem, 2 gånger...

Dom brukar ju bara ta en liten tur runt byggnaden :tummenupp

Har även kört upp på samma cykel när jag tog KK för A begr...:gnissla

Det du borde oroa dig mest för är om du kraschar... (försäkringsmässigt/skadeståndsmässigt)

Jag antar att du menar 25kw ?
Dom kommer säkert provköra och då märker dom det direkt.

Jag antar att du menar 25kw ?
Dom kommer säkert provköra och då märker dom det direkt.

Precis. Min mellanhoj var aldrig strypt, men det upptäckte de ju, så jag fick återkomma med strypningen i, och då fick jag dessutom göra en ny regbesiktning på den.

Besiktigar du nu innan vägarna är fria från grus så provkör dom inte = du kan åka dit med strypningen i.

Kan vara kul att veta.... :gnissla

Hur hårda är de om man inte har org.dämparen? Har ett Leo Vince....

Fick tipset någonstans på sporthoj att ta ut/ ta med certifikatet från leovince hemsida. För mitt system är det alltså http://www.leovince.com/files/F20894/CO-7254.pdf
Förra besiktningen bytte jag till original, tänkte prova med leovince på denna gången. Besiktar 8 april - kan återkomma hur det gick. Provar att ta med certifikatet ifall det blir tjat, är inte säker på att det håller i en diskussion med statens representant för kontroll, men ändå....

(inlägget är mer kopplat mot ljud och inte effekt)

Last edited:
Jag åkte med Leo Vince med certifikatet ( förra hojjen ), fick åka hem och byta ( jag hade db-killer i )

Så jag rekommenderar att byta innan.

När ändå frågan är uppe ang. strypning. Min hoj är reggad som 37kw, kan jag bara hojta till så dom höjer den till 74kw som är den riktiga effekten när den skall in på besiktning i Maj??? Blir jobbigt när man varenda gång måste förklara för försäkringsbolaget att det är full effekt mm...

När jag besiktigade min hoj så påpekade besiktningsmannen att det avgassystemet var ju inte ok att köra runt med. Men om jag skickar hem dig för o byta till original så byter du ändå bara tillbaka igen.

Så med ett gott skratt släpet han igenom mig

När jag besiktade min gamla 25kw cb sa besiktningsmannen efter provkörningen att strypningarna är nog urplockade. Den gick igenom iallafall. Kollade dock när jag kom hem och strypningarna satt där.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa