Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ja.........
Vid reg besiktningen krävs det backspeglar men det är visst inget man kräver vid kontrollbesiktningen senare.
Träffar man på en polis med rätt att utföra en flygande inspektion så kontrolleras även att fordonet överensstämmer med det som krävs vid reg besiktningen. Om fordonet då t.ex saknar backspeglar så kan fordonet ställas in för ny reg besiktning eller om man vill återställa fordonet i rätt skick så ställs fordonet in till kontrollbesiktningen för att visa att man åtgärdat bristen.
Vid reg besiktningen krävs det backspeglar men det är visst inget man kräver vid kontrollbesiktningen senare.
Träffar man på en polis med rätt att utföra en flygande inspektion så kontrolleras även att fordonet överensstämmer med det som krävs vid reg besiktningen. Om fordonet då t.ex saknar backspeglar så kan fordonet ställas in för ny reg besiktning eller om man vill återställa fordonet i rätt skick så ställs fordonet in till kontrollbesiktningen för att visa att man åtgärdat bristen.
Perfekt med lite "rätt" svar, så slipper det spekuleras så mycket, bra med sådant bollplank härinne, behövs(skall nog skruva tillbaka dem nu då..)
En annan fråga på det, räcker det med en? Det händer ju att speglar går sönder ibland.. innan man hinner fixa en till.

Vid kontrollbesiktningen så bryr man sig inte om backspeglarna saknas men om de sitter på och någon av dem eller båda är trasiga så blir det anmärkning, 2x vilket innebär att bristen ska åtgärdas men att man inte behöver komma tillbaka till bilprovningen eller visa upp att man åtgärdat bristen/felet.Perfekt med lite "rätt" svar, så slipper det spekuleras så mycket, bra med sådant bollplank härinne, behövs(skall nog skruva tillbaka dem nu då..)
En annan fråga på det, räcker det med en? Det händer ju att speglar går sönder ibland.. innan man hinner fixa en till.
Vid kontrollbesiktningen så bryr man sig inte om backspeglarna saknas men om de sitter på och någon av dem eller båda är trasiga så blir det anmärkning, 2x vilket innebär att bristen ska åtgärdas men att man inte behöver komma tillbaka till bilprovningen eller visa upp att man åtgärdat bristen/felet.
Om det räcker med en backspegel var frågan... Jag måste erkänna att jag är osäker på den frågan, men jag tror att det räcker med en backspegel men att den då ska sitta på höger sida. Sedan beror det hur petig man ska vara...
På höger sida? På vänster menar du väl? Det är ju på vänster som man har användning av den. Jag besiktigade min med en backspegel på vänster sida utan anmärkning.3192618Vid kontrollbesiktningen så bryr man sig inte om backspeglarna saknas men om de sitter på och någon av dem eller båda är trasiga så blir det anmärkning, 2x vilket innebär att bristen ska åtgärdas men att man inte behöver komma tillbaka till bilprovningen eller visa upp att man åtgärdat bristen/felet.
Om det räcker med en backspegel var frågan... Jag måste erkänna att jag är osäker på den frågan, men jag tror att det räcker med en backspegel men att den då ska sitta på höger sida. Sedan beror det hur petig man ska vara...
Ha ha... Eller hur? Lika tuff som du som kör helt utan backspeglartycker du ska vara lite tuff nu å skruva av dina speglar på snuthojen![]()
Förlåt...!! Ja du har helt rätt... På vänster sida menar jag. Jag var nog trött eller full när jag skrev det där eller både och... Ska ändra det i inlägget också.På höger sida? På vänster menar du väl? Det är ju på vänster som man har användning av den. Jag besiktigade min med en backspegel på vänster sida utan anmärkning.
3195774Ha ha... Eller hur? Lika tuff som du som kör helt utan backspeglar
Förlåt...!! Ja du har helt rätt... På vänster sida menar jag. Jag var nog trött eller full när jag skrev det där eller både och... Ska ändra det i inlägget också.
Tack för att du påpekade det![]()

Nä inte ska du vara osäker inte, det räcker med att jag är det...
Du började göra mig osäker.
Trött och full kl 13:55 på måndag. Det ser bra ut det.![]()

Som ngon skrev i ett annat samanhang:Nä inte ska du vara osäker inte, det räcker med att jag är det...![]()
Ja, vad är det för fel med att vara trött och full kl 13.55 en måndag...![]()
![]()
![]()
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |