Jag har alldrig besiktat min hojjen tidigare, eller något annat fordon för den delen. Så jag undrar hur de går till väga? Anledningen är som topicen antyder att jag har en strypt hoj, med strypningarna i en låda i garaget och jag funderar om jag verkligen måste stoppa i dom för besiktningen?
Så, hör det till rutinen att dom kör bågen? Kör dom den runt en plan eller drar dom en repa på motorvägen? Det sistnämda skulle ju öka risken för misstanke rejält, men det låter osannolikt att dom skulle få/vilja göra det. Men även om så är fallet så kan han ju inte bara ändra i mina papper för att han misstänker något, och då skulle det behövas en bromsbänk. Har dom ens en sådan?
Ni förstår vart jag vill komma. Har någon provat att besikta en 25kw hojj utan strypningen och hur gick det? Jag får för mig att man borde kunna blåneka om dom skulle insinuera att strypningen skulle saknas och sedan kan dom inte göra något? Eller har besiktningsmannen någon rätt som säger att han kan överlämna bevisbördan på mig och be mig återkomma med ett uppdaterat bänkningsresultat? Någon som har erfarenheter kring detta?
Så, hör det till rutinen att dom kör bågen? Kör dom den runt en plan eller drar dom en repa på motorvägen? Det sistnämda skulle ju öka risken för misstanke rejält, men det låter osannolikt att dom skulle få/vilja göra det. Men även om så är fallet så kan han ju inte bara ändra i mina papper för att han misstänker något, och då skulle det behövas en bromsbänk. Har dom ens en sådan?
Ni förstår vart jag vill komma. Har någon provat att besikta en 25kw hojj utan strypningen och hur gick det? Jag får för mig att man borde kunna blåneka om dom skulle insinuera att strypningen skulle saknas och sedan kan dom inte göra något? Eller har besiktningsmannen någon rätt som säger att han kan överlämna bevisbördan på mig och be mig återkomma med ett uppdaterat bänkningsresultat? Någon som har erfarenheter kring detta?