Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kay skrev:Lyfter min gamle tråd, nu undrar jag nämligen hur det är med den sortens blinkers baktill som sitter direkt på kåpan? Ni vet modell bil-sidoblinkers... De är rätt platta, men syns ändå rätt tydligt bakifrån... Har ni haft problem? Eller vill bes-gubben att det skall sticka ut på arm?
Kay skrev:1. Jag har nu monterat fast orginaskylten i en placering likt orginalet, rakt under belysningen, rakt och fint osv. Men skylten sitter inte i någon stänkskärm, utan bara med en enklare 2-skruvarskonstruktion med lite plåt upp i undertrayen typ. Den sviktar lite lätt när man drar i den, men sitter ju fast. En E-märkt reflex finns på plats under regskylten.
Nu undrar jag; är det lätt att bli underkänd på monteringen utav skylten? Att han inte tycker den sitter stabilt nog?
2. Jag ser inte någon E-märkning på mina framblinkers på hojen, och de är eftermarknadsprylar. De bliknar iaf, och blinkar normalt i styrka osv. Tittar de ens på om det finns E-märke då, eller ska jag köpa nya?
3. Jag har ett mörkt kåpglas, vet ej om det är E-märkt, får kåpglasen se ut hur som helst?
Tacksam för svar!
Nej, du behöver inte ha ankstjärt o skit längrejack_pil skrev:okey vill bara få det konfermerat (hur det nu stavas vet jag inte) att det inte måste vara ett visst avstånd mellan stänkskärm/regplåt och bakaxeln när man sitter på motorcyklen.
min gode stoppade nämligen mig i ett desperat försök att få bort min enormt stora stänkskärm och sätta ditt en liten ram som jag köpt på motortema som har fästen för endast blinkers och regskylt...
förutom rätt vinklar och sånt så vill jag bara se om ni har rätt i detta forumet eller om min far och hans bästa vän micke som är besiktningsman har rätt.![]()
PS: fattar ni inte så är det förstårligt för att jag hade problem att formulera frågan....
//jacke
jack_pil skrev:finns det någon länk tillförlitlig källa som bevisar det?
jack_pil skrev:finns det någon länk tillförlitlig källa som bevisar det?
Detta gäller även hugger eller?wheelieman skrev:Som motardnisse skrev ovan så är det kravet borta på stänkskärm, men det enklast att höra med din besstation.
Se till att du får prata med en som är utbildad för att besiktiga MC, annars kan svaren bli felaktiga.
MostWanted skrev:kan bakljuset och bakblinkersna vara ihöjd med varandra?
yonsson skrev:Detta gäller även hugger eller?
yonsson skrev:Detta gäller även hugger eller?
wheelieman skrev:Mig veteligen har det aldrig funnits något krav på just själva huggern, den är ju mer till för att man inte ska skita ner hojen fram mot motorn.....eller har jag fel![]()
Det som däremot kan vara lite kinkigt är om huggern och kedjeskyddet är samma detalj så kan det vara en annan sak, det var dock något snack om hur den här regeln om kedjeskydd skulle tillämpas när jag slutade på ASB så jag vågar inte svara på den frågan.
Vad säger motardnisse och YZF-1000-R1 om det?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |