Katanapilot skrev:Problem
--------------------------------------------------------------------------------
Min bror höll på att få riktiga problem med sin GSXR 1100 T vid besiktningen i Kalmar.
Besiktnings gubbarna antog att det satt turbo på hojen bara för att de såg plenumet.
Visserligen satt turbon monterad men laddade inte,och såhade han en läckande packbox i gaffeln.
"Motor överensstämmer inte med typintyg" stog det i protokollet.
Packboxen fixades och turbokittet monterades bort.
Ringde om en ny besiktningstid,
"du grabben den där hojen skall regbesiktas"
Massvis problem.
Ringde då till SBP huvudkontor men ingen ville eller kunde hjälpa honom,utan han kopplades vidare per telefon hela tiden.Till slut hamnade han hos stationschefen i Kalmar(märkligt eller hur).
Efter mycket dividerande med honom så sa han"du kan skaffa ett motorintyg från en mc-firma"
Tack och lov så bor vi granne med den lokala Kawasaki handlaren,han fixade så klart detta papper och sprang själv bort till SBP med detta.
Allt löste sig till slut.
Tack Kalmar MC-Service för detta.
Kontentan av detta ,brorsan kommer aldrig att försöka besikta med kittet på,
för det går MYCKET snabbare att plocka bort OCH montera tillbaks grejorna än att träta med SBP.
Värt att tänka på innan!!!!!!!!!
Bra talat!

Inte värt att chansa!