Berra Racing går ihop med Åhrberg Racing

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nu är det klart inför 2006, Berra kommer köra min TZ'a i sommar, siktet inställt på en full sm-säsong med försäsongsträning, och många träningspass hemma.
Cykeln får mer eller mindre en helt ny motor av senaste generationen. Lite småputs, med ett lite lägre register än hojen hade tidigare.
Själv kan jag samtidigt meddela att jag inte kommer köra 250-SM i år med en liten tår i ögat eftersom det var planen från början. Men planen ändrades då det ser ut som jag blir farsa i sommar :) Så då släpper vi fram de unga talangerna istället, och tar siktet på att få upp Berra i ett riktigt bra tempo på en riktigt bra hoj.

Chris Ash skrev:
Låter ju najs! Blir det inget körande alls för din del nästa år då?

Prov och testkörningar av hojen kommer det givetvis bli, men vill inte riskera att ligga på fel sjukhus när det är dags för kläckning.
Kan tänka mig lite "soffåkning" d.v.s nåt ERF som det är mycket möjligt att det blir, för vill inte släppa åkningen helt, bara inte känna den värsta hetsen/pressen.
Men det är definitivt en comeback planerad till 2007.

MostWanted skrev:
Kan ni inte sponsra mig med en säsong, jag är ung, dum och värdelös. släpp fram mig.

Hmm, är inte det första en lögn? Dum o värdelös kan jag kanske hålla med om ;)

MostWanted skrev:
20år fan är jag gammal nu? Kul för Berra iaf

Blandade nog bara ihop dig med någon ;)

Ps. jag vet att det finns plats i andra team med riktiga hojar där man vill satsa på yngre, dock helst med lite talang.

oFFkeFF skrev:
Blandade nog bara ihop dig med någon ;)

Ps. jag vet att det finns plats i andra team med riktiga hojar där man vill satsa på yngre, dock helst med lite talang.
Jaja vi får väll se vad som händer efter denna säsong =)

Ursäkta att jag lånar tråden men är det inte lite kaxigt att ta #1 om man är värdelös? Eller är du en sån där ironiker?

oFFkeFF skrev:
Kan tänka mig lite "soffåkning" d.v.s nåt ERF som det är mycket möjligt att det blir....
Jösses. "Soffåkning" :kocko
Har du en aning om hur fort det går i ERF? Hetsen är inte mindre där än i sprintrace, skillnaden är att vi håller på tills vi tröttnar istället för att bara leka i 20 minuter

oFFkeFF skrev:
Nu är det klart inför 2006, Berra kommer köra min TZ'a i sommar, siktet inställt på en full sm-säsong med försäsongsträning, och många träningspass hemma.
Cykeln får mer eller mindre en helt ny motor av senaste generationen. Lite småputs, med ett lite lägre register än hojen hade tidigare.
Själv kan jag samtidigt meddela att jag inte kommer köra 250-SM i år med en liten tår i ögat eftersom det var planen från början. Men planen ändrades då det ser ut som jag blir farsa i sommar :) Så då släpper vi fram de unga talangerna istället, och tar siktet på att få upp Berra i ett riktigt bra tempo på en riktigt bra hoj.
Fan vad kul!
Både att dus akbli farsa och att Berra får till en körning på en bra hoj.
Tjohoo!

Nr:18 skrev:
Har du en aning om hur fort det går i ERF? Hetsen är inte mindre där än i sprintrace, skillnaden är att vi håller på tills vi tröttnar istället för att bara leka i 20 minuter
Det beror väl på vilken ände av fältet man befinner sig i..

Nr:18 skrev:

Det räcker oftast med att sänka sig en ~sekund från sitt personbästa för att anse det vara soffåkning, de flesta som kör ERF tycker jag det verkar som de ligger i det tempot, eller ännu lägre. Sen är det ju dessutom bekväma touringhojar, vilket behövs eftersom man ska köra så långt :D
Hetsen oavsett klass, kommer ju innifrån en själv, och jag kommer nog inte hetsa upp mig för mycket, till och med så att jag kan tänka mig släppa förbi dig :tungan ;)

så det blev av, kul, riktigt kul.
du vet att du får med mig på kuppen ibland, måste ju fortsätta dra Berra i örat då och då.. ( alltså proffs coaching) :)

R2 skrev:
så det blev av, kul, riktigt kul.
du vet att du får med mig på kuppen ibland, måste ju fortsätta dra Berra i örat då och då.. ( alltså proffs coaching) :)

Det räknar vi med ;)

oFFkeFF skrev:
Kan tänka mig lite "soffåkning" d.v.s nåt ERF.

ERF?! Med ditt tempo så kvittar det nog vilken klass du kör i, det är "soffåkning" ändå...

:hihi

Härligt att säsongen är ordnad för Berra! :tummenupp

oscar skrev:
ERF?! Med ditt tempo så kvittar det nog vilken klass du kör i, det är "soffåkning" ändå...
:hihi

Självklart, fast man kan ta i fast det går långsamt/långsammare :huvet
Fast jag skyller allt på att jag inte har råd att åka i bratz racing :tungan

Wihoo, det är kommer bli skitkul!! :D
250R har ju vart lite av en drömklass för mig, men jag har aldrig vågat tro att JAG skulle köra det.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back