Berlingo, Partner och Kangoo... Går hojen in ?

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Någon som har en bild på hoj/cross i en jumpy?

Har letet men kan inte hitta annat än fols kom skriver att det går, vill ha bevis :D

Har tyvärr ingen bild men jag körde 2st suzuki rmz 450 21/19" med finndubb i min Peugeot expert 04(samma bil som jumpy) och det Var gott om plats till annat då som tex väskor med utrustning för två personer extra däck stöd mm.

Min är dessutom 3sits och reggad som lätt lastbil. Komfort
Är relativt :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har tyvärr ingen bild men jag körde 2st suzuki rmz 450 21/19" med finndubb i min Peugeot expert 04(samma bil som jumpy) och det Var gott om plats till annat då som tex väskor med utrustning för två personer extra däck stöd mm.

Min är dessutom 3sits och reggad som lätt lastbil. Komfort
Är relativt :)

och en sån slukar hur mkt bränsle ca?
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Ni har för stora hojar grabbar. Själv kombinerar jag familjens andra/dagisbil som racebuss, en Renault Scénic. :)

Renault-Scenic_RXI_2.0_1999_800x600_wallpaper_05.jpg
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Packboxen mellan motorn och växellådan verkar vara standardfel på 1.9td. Jag bytte vid 16tusen och passade på att byta koppling också. Min har rullat 24tusen och tuffar på utan större problem. 2 crossar går in och min Monster får precis plats rakt in. Finns ju en förlängd variant också, +30cm tror jag. Använder den som vardagsbil och det funkar.
 

Bifogat

  • jumpy.jpg
    jumpy.jpg
    133.5 KB · Visningar: 308

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Äre hdi´n man ska ha ? Bättre än 1,9td ?? Vad ska man kolla/ se upp med?

Är inte 1,9td den äldre varianten och 2,0HDI nyare från 2004? blev rekommenderad att köpa en från 04a iaf.

Kamrem och vattenpump vid 15000mil (13000 enligt vissa handlare) eller 5år
Fick byta drivknut på min vid ca 15000mil men har inte hört talas om något typsikt fel för denna modell mer än att fom årsmodell 2004 är att föredra.
Edit: Min bakdörr har en tendens att inte riktigt vilja låsa sig dock öppnas den inte helt när den går upp, detta är nog handhavandefel på min bil av tidigare ägare vilket skadat dörren men värt att kolla ;)

Satsa på en 3sits och gärna dieselvärmare vilket jag saknar och är bitter för...
speglar uppvärmda elstyrda elfönster centrallås och multifunktionsratt är standard (även AC och dimljus om jag inte minns fel) så det är inget man ska betala extra för...

En annan sak är ju att många av dessa bilar är använda i yrket av hantverkare vilket gjorde att man kan inte jämnföra skicket mot en vanlig personbil... Alla jag kollade på hade bulor skav osv men det finns säkert undantag.... Vill du kolla närmare på min räser så finns jag i Flen...
 
Last edited:

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Okej då var ny rejsbuss inhandlad :yoparty

Blev en Expert - 1,9td som gått 20tusen mil.. Nybesiktad!
Rätt fin på in- å utsida men lite sliten på de tekniska bitarna.
Blir en grovservice snarast plus att låset verkar inte alltid funka..?

Det mest posetiva är att komforten är minst dubbelt så bra som i transportern :hihi
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Det var svårt att se. Baksidan, upp lite till höger kändes det som. Den droppade rätt bra men motoroljan minskade inte, det var så jag fattade att det var växellådan.
Nope , jag lämnade in den.
Var läcker oljan ut om packboxen gått ?
Bytte du själv eller lämnade in?
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
11 tror jag. Då var det ny koppling och så öppnade de lådan och kollade om den hade tagit skada av att gå med lite olja.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top