Beringer i guld...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu kan sommaren komma! Beringer-uppsättningen är komplett med pump och slang :) Kullagrad arm och kolv :drool

Bifogat

• Beringer_caliper_cylinder2.jpg
    Beringer_caliper_cylinder2.jpg
    39.7 KB · Visningar: 351
Jösse skrev:
Kanon!

Va e det för bromspump :va

Tycker det står KTM.

Kanske från deras originalbromskitt till motard ?

Det är Beringer (står i liten text), men den säljs som KTM-original. Slangen fick jag fixad hos Slangservice i Uppsala med plaströr och allt (måttbeställt).

mr_rockster skrev:
Inte ens en radialpump?!

Jo det där är väl en radialpump lr? Men vad är det för skillnad på det där oket mot det du hade innan??
Annan färg lr? :D

-------------------------------------------------
Och nu över till Jeopardy.
-Han kör sveriges dyraste KTM 620.

trycktrycktryck!!!

-Vem är Tom Karlsson?

:hihi

Last edited:
420 skrev:
Jo det där är väl en radialpump lr? Men vad är det för skillnad på det där oket mot det du hade innan??
Annan färg lr? :D

-------------------------------------------------
Och nu över till Jeopardy.
-Han kör sveriges dyraste KTM 620.

trycktrycktryck!!!

-Vem är Tom Karlsson?

:hihi

Oket är detsamma, råkade bara hamna i bild för att se färgmatchningen :) Dock med Carbone Lorraine-belägg av mjukaste slag - de är ju du bekant med. Ska bli intressant att se hur väl radialpumpen matchar oket. Så nu har jag två separata bromskretsar - en för sommar och en för vinter. Inget mer slabbande vid byte av hjuldimensioner.

Uhm... dyraste ? Men det är en bit kvar till vad en ny FR kostar :brinnerup jag vet förresten om en Duke-II som nu fått en ännu värre behandling :3freak (Ragge skvallrade)

TomK skrev:
Oket är detsamma, råkade bara hamna i bild för att se färgmatchningen :) Dock med Carbone Lorraine-belägg av mjukaste slag - de är ju du bekant med. Ska bli intressant att se hur väl radialpumpen matchar oket. Så nu har jag två separata bromskretsar - en för sommar och en för vinter. Inget mer slabbande vid byte av hjuldimensioner.

Uhm... dyraste ? Men det är en bit kvar till vad en ny FR kostar :brinnerup jag vet förresten om en Duke-II som nu fått en ännu värre behandling :3freak (Ragge skvallrade)

Aha så oket e samma. My misstake :Bugar
Ja c43 klossarna är jag bekant med. Vågar knappt tänka mig hur bra bett du kommer få i bromsarna med både dom klossarna och en radialpump modell porr :tummenupp
Jo visst är det en bit kvar till en FR men du har ju inte bytt ramen än :D

Lite OT men....

TomK skrev:

En snubbe från Bålsta (typ) som åker på en svart Duke och som åxå tar sin motor utomlands ifrån ???

x

Spider skrev:
En snubbe från Bålsta (typ) som åker på en svart Duke och som åxå tar sin motor utomlands ifrån ???

Om jag förstod det rätt, så var det samma typ av trimning som jag gjort med 620:n, men med ytterligare lite prestandahöjande saker (och säkert en sådär 15.000 kronor till). Var det 75 hk som nämndes ? (fast då kanske de menade i motorn och det har ju jag med i stort sett :3freak ). Det gick att klämma ur 90 hk också om man ville, men då var "serviceintervallet" 5 timmar (alltså hållbarheten på motorn :D ). Kanske något för de med STOR budget och supermono-ambitioner :)

Men jag vet inte vem som skulle ha grejerna...

TomK skrev:
Om jag förstod det rätt, så var det samma typ av trimning som jag gjort med 620:n, men med ytterligare lite prestandahöjande saker (och säkert en sådär 15.000 kronor till). Var det 75 hk som nämndes ? (fast då kanske de menade i motorn och det har ju jag med i stort sett :3freak ). Det gick att klämma ur 90 hk också om man ville, men då var "serviceintervallet" 5 timmar (alltså hållbarheten på motorn :D ). Kanske något för de med STOR budget och supermono-ambitioner :)

Men jag vet inte vem som skulle ha grejerna...

Måste vara den snubben som jag spang på hos Ragge i somras. Vi tog en burgare på Max innan vi drog hem och kom att snacka lite..... Han verkade helt sjövild och pengar verkar han ju åxå ha (körde med Talon/Excel + värstingbromsar på Duken då vi sågs).

x

Heda skrev:
Har du fixat fjädringen oxå?

REVANSCHSUGEN eller :tungan

Bara det som återstår nu - får bli hos Springzz för att få stil på det hela. Så jag måste ta mig tid någon helg och meka loss gaffel och bakdämparen och fara söderut... Jag har ju styrketränat lite sådär i smyg under året för att orka köra hårdare också ;)

Heda skrev:
Fuuuusk :dummer

Man ska vila sig iform ju :tummenupp

Muhahaaha!!
Japp :tummenupp :fakta och vilar gör man bäst i soffan med en folköl i näven :fyllisar

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back