beringer 6-kolvsok

Jo, så var min oxå, lufta efter varje pass...... för att få den där sista spänsten i handtaget. Men den här bytte jag bara oljan (vätskan?) när jag fick den till MOTUL "räserbromsdotmegadyrsomfaan" jox, har inte kännt att den blivit värre..... men den har gått 20tim nu utan luftning

Jag har slutat som posör, nu åker jag bara fort vettu :tummenupp

Muhahaha

rejser skrev:
ja det borde ju bli nån fördel annat än höjt posörvärde iaf :D

körde oxå med beringerkitet på min hoj i sommras och märkte att det va viktigt med o lufta och byta ut lite bromsvätska efter ett race eller några träningspass.
bromsverkan fanns kvar med det blev lite svampig känsla i handtaget.
kanske nått o tänka på med 6-kolvsoket oxå.

Ebbe skrev:
Ett tips!
När ni har luftat frambromsen så bra ni tycker att ni kan, testa detta:
Ta 2 buntband, kläm åt bromsen så hårt ni kan, typ full bromeffekt, lås bromsgreppet i det läget med buntbanden, låt stå så över natten.
Lossa buntbanden å släpp ut greppet, jucka lite försiktigt i början på greppets rörelse för att frigöra ev. luftbubblor uppe vid kolven i bromscyllen. Känn sen på den fastaste broms ni nånsin ägt... :tummenupp
Hur det funkar rent teoretiskt har jag inte lyckats lista ut, men det har funkat varje gång jag gjort det.

Ebbe, vilken man :tummenupp.

Eftersom jag hade av oket för att få det svarvat så det passar till 21"-hjulet så innebär det ju lite luftning. Jag fick ta mig f-n inte till det riktigt bra, det blev bara sådär halvbra. Lite sådär småsvampigt. Drog mig då tillminnes ditt buntbandstrick och........ F-n vad bra det funkade. Nu är den tillbaks till gammal god form.

Kudos Ebbe :kär :)

Spider skrev:
Ebbe, vilken man :tummenupp.

Eftersom jag hade av oket för att få det svarvat så det passar till 21"-hjulet så innebär det ju lite luftning. Jag fick ta mig f-n inte till det riktigt bra, det blev bara sådär halvbra. Lite sådär småsvampigt. Drog mig då tillminnes ditt buntbandstrick och........ F-n vad bra det funkade. Nu är den tillbaks till gammal god form.

Kudos Ebbe :kär :)

:tummenupp

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back