Berätta om era möten med farbror Blå.

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Tjenare allihopa!
Som de sanna trafikanter vi är så brukar vi motardåkare ha en förmåga att åka på alla de sätt om inte hamnat med i trafiklagen (av någon anledning). Detta framkallar alltid olika reaktioner i vår omgivning, allt från att folk upphetsat vinkar och vill se mer till att man blir prejad av "vanliga" bilister, och de skriver upp reg no. för man kör om dom stående surfande på sadeln i shorts på väg till stranden. Det är nästan oundvikligt att inte ha någon av dessa incidenter i bakhuvudet och skrattar åt dom i efterhand.
Tänkte vi kunde ventilera dessa erfarenheter här och eventuellt få oss ett litet smile i vintern och längta till nya säsongen och de eventuella bus som komma skall.
Ride on.....
 
SMoto skrev:
Tjenare allihopa!
Som de sanna trafikanter vi är så brukar vi motardåkare ha en förmåga att åka på alla de sätt om inte hamnat med i trafiklagen (av någon anledning). Detta framkallar alltid olika reaktioner i vår omgivning, allt från att folk upphetsat vinkar och vill se mer till att man blir prejad av "vanliga" bilister, och de skriver upp reg no. för man kör om dom stående surfande på sadeln i shorts på väg till stranden. Det är nästan oundvikligt att inte ha någon av dessa incidenter i bakhuvudet och skrattar åt dom i efterhand.
Tänkte vi kunde ventilera dessa erfarenheter här och eventuellt få oss ett litet smile i vintern och längta till nya säsongen och de eventuella bus som komma skall.
Ride on.....

den där var fan svårläst :fatta! :rofl :fyllisar
 
nää, alla har hyvat lysena å satt dit rejsplåtar å åker bana för fullt


Har de blivit tråkiga eller förnuftiga? :confused:
 
Det är inget att vara stolt över om man kört ifrån snuten. Man riskerar bara sitt och andras liv när det blir stressigt
 
motardnisse skrev:
Det är inget att vara stolt över om man kört ifrån snuten. Man riskerar bara sitt och andras liv när det blir stressigt

Vad f** vet du om det??? Du har ju inte ens mc! :lol :tungan
 
Hrmm, är ni bara ute och glider?

Eftersom jag drog igång denna tråd och ni verkar allmänt blyga så drar jag en kort incident. Detta var på under WR 400 eran då vi var ett glatt gäng när alla körde denna hoj...

Två av poolarna var ute och lördagscruisade, när de kom in mot centrum så låg bägge bredvid varann på baksänkaren en bra bit, när första trafikljuset närmade sig så stannar de upp för rödljuset som luser för tillfället. När dom så gott som stannat så rycker det tag i armen på ena poolaren och hör en röst som skriker " Nu stannar ni era JÄVLAR!".
Varpå han ser att det är samma polis på hoj som stannat honom veckan innan pga av att hans bakdäck var nerburnat så dom där 3mm mönste djup no longer existed.
Polisen hade kört upp mitt emellan de två, rött ljus rådde och de befann sig mitt i en korsning centralt med folk runt om.
Kopisen skvatt till och ryckte till sig armen av reflex och rädsla varpå den ilskna polisen tappade balansen när han stod still och välte sin fina BMW mitt i korsningen (250kg?). Varpå kompisarna ser på varann och skakar på huvudet och självklart drar. Polisen får efter en liten stund upp hojen men det är redan en gräsmatta, en trappa för sent. Gissa om andrenalinet flödade då....
Ingen dröm situation direkt, men vem skulle inte gjort samma sak om man hamnade där?
 
SMoto skrev:
Kopisen skvatt till och ryckte till sig armen av reflex och rädsla varpå den ilskna polisen tappade balansen när han stod still och välte sin fina BMW mitt i korsningen (250kg?). Varpå kompisarna ser på varann och skakar på huvudet och självklart drar.

Haha, det är vid såna tillfällen man ska ha hjälmkamera :D :tummenupp :tummenupp
 
svar

min e inte lika rolig,men.i somras kom jag körande i ca 40 km/h i centrala stockholm,mitt utanför stacys ser jag en sån grönjä..ligt snygg brud så jag lockar på target direkt.under tiden passar ju naturligtvis nån lite längre fram på att stanna för att artigt släppa över farbror blå i köerna.när undertecknad upptäcker detta så är det för sent att stanna på normalt vis,så i stället för att tjonga in i bakluckan på kombin framför mig så nitar jag upp hojen i en stoppietolva o slår runt framlänges.har fortfarande inte sett farbror blå o börjar att resa upp o kolla hojen,då kliver dom ur bilen o börjar närma sig,så inför ca 50 åskådare som stannat för att gotta sig åt min vurpa,får dom även en liten bonusuppvisning när man likt zeb macahan svingar sig över hojen o kalle ankapaddlar igång den nerför en sidogata.känner nästan hur dom flåsade mig i nacken ännu.kan tillägga att man förpassade sig hemåt relativt omgående,o min stackars svärfar som är ägare till åket fick ett mindre trevligt samtal från s-holmspolisen på kvällen,men kall som han är så sa han bara att"hojen står här i garaget,ni kan komma o kolla ifall ni vill".och eftersom han bor 45 mil ifrån stan så valde dom tydligen att tro på falskskyltning istället.*ler* slutet gott,allting gott. p.s om nån snut läser detta så får du betrakta det som en fet osanning d.s he he
 
svar

glömde ju skriva att anledningen till att jag fick "bråttom" därifrån var att jag saknade en pluttig liten bokstav i mitt körkort då.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top