Bensinskatteupproret!!!

elwe skrev:
2077376 Ser att du är ett barn av din tid ... totalt indoktrinerad :pannkyss
Men, du är inte ensam och det är inte ert fel ...

:rofl Kul grej o skriva, speciellt när det totalt saknas annan förklaring, upplys oss ovetande eller låt bli o skriva :tummenupp.

P.S. Kan man bli indoktrinerad med sanningen?....låter som en motsägelse?

Last edited:
Duke Gollum skrev:
2077442 Man kan undra varför du valt en rsv mille, en nsr 125 drar ju mycket mindre bensin...

Det var dagens överdrift. Underskatta ALDRIG hur mycket soppa en tvitaktare kan dra :fakta
Min NSR gamla drog nästan lika mycket som min R6:a gör, om inte mer...

Maax skrev:
2083975 :rofl Kul grej o skriva, speciellt när det totalt saknas annan förklaring, upplys oss ovetande eller låt bli o skriva :tummenupp.

P.S. Kan man bli indoktrinerad med sanningen?....låter som en motsägelse?

Jomenvisst är det så. Det är den totala och odiskutabla Sanningen som det stadsbärande partiet (inkl stödpartier) presenterar i olika medier som är indoktrinerande.
Du föddes precis när sextiåttorna började placera ut sitt folk i skolor, i radio, på TV (företrädesvis barnprogram och "nyhetsprogram"), på universitet, i fackföreningar, osv.
Smart drag naturligtvis eftersom en relativt liten klick av extremister fick opproportionerligt stor möjlighet att påverka nationens barn och vuxna.

När hörde du något positivt om USA på lekis, i skolan, i barnprogrammen, på nyheterna, eller liknande? Nämndes det någonsin vem som hjälpte Europa att slippa Hitler? Nämndes Marshallhjälpen? Tror inte det ....
I Sovjet tillhörde den absoluta sanningen Stalin och hans efterföljare, i Kina bestämde Mao vad som var sant, på Kuba Castro.
Tänk efter ... hur mycket gott förde dessa sanningar med sig för folket?
Hörde du under din uppväxt någonsin något negativt om ovan nämnda personer i barnprogrammen eller öht på TV?
Så länge staten står för "sanningen" så kan du ge dig f-n på att de drar så många pennor de kan med dig :)

elwe skrev:
2084316 Jomenvisst är det så. Det är den totala och odiskutabla Sanningen som det stadsbärande partiet (inkl stödpartier) presenterar i olika medier som är indoktrinerande.
Du föddes precis när sextiåttorna började placera ut sitt folk i skolor, i radio, på TV (företrädesvis barnprogram och "nyhetsprogram"), på universitet, i fackföreningar, osv.
Smart drag naturligtvis eftersom en relativt liten klick av extremister fick opproportionerligt stor möjlighet att påverka nationens barn och vuxna.

När hörde du något positivt om USA på lekis, i skolan, i barnprogrammen, på nyheterna, eller liknande? Nämndes det någonsin vem som hjälpte Europa att slippa Hitler? Nämndes Marshallhjälpen? Tror inte det ....
I Sovjet tillhörde den absoluta sanningen Stalin och hans efterföljare, i Kina bestämde Mao vad som var sant, på Kuba Castro.
Tänk efter ... hur mycket gott förde dessa sanningar med sig för folket?
Hörde du under din uppväxt någonsin något negativt om ovan nämnda personer i barnprogrammen eller öht på TV?
Så länge staten står för "sanningen" så kan du ge dig f-n på att de drar så många pennor de kan med dig :)
Er... :confused:

1. När jag kom till Sverige för 10 år sedan var nästan alla jag träffade extremt USA-vänliga. Men sedan dess har USA fört ett krig för eget vinst, fuskat i ett presidentval och visat sin förakt för resten av världens opinion. Det är ju klart att folk har tröttnat.

2. Vi har något som heter tryckfrihet i Sverige - man får faktist många olika synpunkter och vinklar i nyheterna.

Så... vafan snackar du om?! :va

ksann skrev:
2085749 Er... :confused:

1. När jag kom till Sverige för 10 år sedan var nästan alla jag träffade extremt USA-vänliga. Men sedan dess har USA fört ett krig för eget vinst, fuskat i ett presidentval och visat sin förakt för resten av världens opinion. Det är ju klart att folk har tröttnat.

2. Vi har något som heter tryckfrihet i Sverige - man får faktist många olika synpunkter och vinklar i nyheterna.

Den tryckfriheten är värd nada så länge alla journalister går i samma skola för att bli, just "journalister"...
Öppna ögonen ...

ksann skrev:
2085749 Er... :confused:

Stämmer in på mig i varje fall, kan inte minnas att det var USA förentligt i min "ungdom", snarare tvärtom. Men som sagt, efter åratal av hjärntvätt från landet i väst så tröttnar man. "Vi är bäst", "Är du inte med oss är du imot oss" och en stor portion arrogans blir riktigt tröttsamt i längden.

Och är det några som slickar USA`s röv så är det nog fan svenska regeringen. Att öppet kritisera Staterna dog sammtidigt som Palme, och det är nu 20 år sedan.

Och det ändrar ju inte faktumet att Staterna stor för en opropotionerligt stor andel av miljöförstöringen och oljekonsumtionen. För fan, hela deras utrikespolitik baseras ju på var/hur man ska få mer olja.

Inte för det har med grejen att göra.. men fifan vad jag längtar tills valet.
Hoppas att dom röda tomtarna och det gröna "förbjuda-partiet" gör socialkohandlarna sällskap ut ur regeringen. :banana
Jag hoppas folk fattar att det är dags att prova på en ny politik där jobb lönar sig.

Helt rätt!! :tummenupp

sjukt att ett så litet parti som miljötomtarna kan vara med och påverka så mycket som de gör.... hur stor del representerar de... .4%?! :va
lik förbannat får de igenom sin gröna skatteväxling! Nä, ut med packet!! :fatta!

Fetvadd skrev:
2086618 Inte för det har med grejen att göra.. men fifan vad jag längtar tills valet.
Hoppas att dom röda tomtarna och det gröna "förbjuda-partiet" gör socialkohandlarna sällskap ut ur regeringen. :banana
Jag hoppas folk fattar att det är dags att prova på en ny politik där jobb lönar sig.

Ulvheden skrev:
2086799 Helt rätt!! :tummenupp

sjukt att ett så litet parti som miljötomtarna kan vara med och påverka så mycket som de gör.... hur stor del representerar de... .4%?! :va
lik förbannat får de igenom sin gröna skatteväxling! Nä, ut med packet!! :fatta!

Hej mitt namn är göran persson. Om miljöpartiet inte får igenom sina viljor blir det ingen socialdemokratisk regering. PATETISKT :huvet

Hoppas personligen att FI själ några röster från miljöfjantarna så bägge hamnar utanför riksdagen :banana

EDIT: aj ber om ursäkt, borde ha legat under OT forumet.

Last edited:
Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back