Bensinskatteuppror

Läste den kanske du gjorde. Jag hoppas dock inte det då du uppenbart inte fattade vad du läste?

När kostade en liter bensin 11 kronor sist? Vem var stadsminister då?

vad spelar det för roll vem som är statsminister när det i dagens läge är värre än vad det var med Göran?
och jag vet inte när bensinen kostade så mycket, den kostar väl 12,50 nu ungefär och de har höjt mycket på kort tid så det kan inte vara så längesedan. jag tankar utan att kolla på priset eftersom jag måste ha bensinen!

så kort sagt handlade det inte om vem som var statsminister utan att det skulle vara bra om det hände en positiv förändring när det gäller bensinskatten!

vad spelar det för roll vem som är statsminister när det i dagens läge är värre än vad det var med Göran?
och jag vet inte när bensinen kostade så mycket, den kostar väl 12,50 nu ungefär och de har höjt mycket på kort tid så det kan inte vara så längesedan. jag tankar utan att kolla på priset eftersom jag måste ha bensinen!

så kort sagt handlade det inte om vem som var statsminister utan att det skulle vara bra om det hände en positiv förändring när det gäller bensinskatten!

OM du haft lite koll så hade du vetat att det där är ett propagandamail som snurrat runt i flera år och som är ändrat från sitt originalutförande för att smutskasta sittande regering trots att de faktiskt inte alls är inblandade. Men skitsamma.. Det spelar, som du sade ingen roll.

Men om det nu inte spelar någon roll, varför startade du inte bara en tråd som det stod; "Stöd bensinskatteupproret" och kanske en länk till detta i, då?

Nej, snarare småkukad eller hantverkare eller både och i kombination.

Jag har en fet granne som förra året köpte värlDenZ SötiGasTe hund. Han är fortfarande singel.
Nu har han köpt en ny Mustang med värsta V8:an berJiz.
Så, en viss poäng kanske du har.

Det här är så sjukt! NI baaaaara måååste skriva under!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :huvet :huvet :3freak :skrämd

http://bonsaikitten.d0t.de/

bonsai-kitten.jpg

pawsbw.jpg

drilling.jpg

Skriv under NU!!!! :fakta :fakta :fakta :fakta :fakta
http://www.petitiononline.com/bnzaikat/petition.html

"This is really disgusting !

To anyone who feel love or respect to any life form.

In New York, there is a Japanese man that sells "bonsai cats". Does it sound nice? Well it is NOT!

The man puts baby cats in glass bottles and feeds them through a tube. Another tube is used to clean up the fezzes and urine of the cat.

In order to the baby cat to shape up to the glass bottle, the cat is fed with chemicals to soften their bones, as well as to keep them alive as much as possible (as long as they can survive that kind of torture). The cat cannot move, walk, clean himself... He cannot do anything!

This kind of cruelty is becoming fashionable in NY, Indonesia and New Zealand. People think is fashionable to have a live mascot shaped as a bottle.

For more information about the kind of torture that cats are being submitted to, just enter this site:
(the images are cruel)

This is a petition to send to the US Animal Protection Society and to the general press, in order to prevent this kind of abuse. Please send this e-mail to anyone that loves cats or that respect life. Just add your name to the end of the list.

Use forward or copy/paste to send this as a new mail message.

If you are the 500 person to sign this petition, please send a copy of the message to and start a new page for this petition from number 1 again.

Thank you! "

OM du haft lite koll så hade du vetat att det där är ett propagandamail som snurrat runt i flera år och som är ändrat från sitt originalutförande för att smutskasta sittande regering trots att de faktiskt inte alls är inblandade. Men skitsamma.. Det spelar, som du sade ingen roll.

Men om det nu inte spelar någon roll, varför startade du inte bara en tråd som det stod; "Stöd bensinskatteupproret" och kanske en länk till detta i, då?

Om man ska vara korrekt så har den nuvarande regeringen redan gjort två höjning på totalt ca 34 öre av bensinskatten (50 öre på diesel?) så visst är dom inblandade i hur bensinskatten ser ut men inte orsaken till den senaste tidens höjningar av bensinpriset (förutom vid årsskiftet det vill säga).

Last edited:
Speedgirl skrev:
Någon hörde en intervju med vår statsminister. I intervjun sade han att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset!
Reportern frågade hur han motiverar detta uttalande.

- Jo, sa han, det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset.
Det var Göran Persson, såg vad du skrev i tråden att det inte var relevent,
jo det är relevant när du smutskastar eller felciterar en oskyldig person.

8 av 10 resor görs med bil.
10 av 10 för mig (förutom flygplan)
Bekvämt och skönt! :tummenupp
Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.
Bra fakta, inga klagomål
När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.
TOTALT IRRELEVANT!
Vad kostade en varm korv 1924? 5 öre kanske?
Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.
Gjorde den säkert, men vilket årsskifte var detta och i vilket sammanhang?
Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året.
Vi betalar alltså in 1 krona per skalle i timmen?
Snacka om piss i mississippi,
Då gissar jag att vi drar in 50 miljarder i löneskatt per TIMME.
Ser du skillnaden?
När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.
Jo vi förstod det när vi fick höra hur mycket av priset det var,
slår det igenom kraftigare om man säger 70kr på en hundring?
En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9 .000 kr bara i bensinskatt.
Säkert lika mycket eller i närheten i skatt för maten med.

Det motsvarar pålägg på 200 procent.
Ja du har redogjort det innan.

Jag vet att du inte har skrivit det själv,
men det är du som har postat det och du som framstår som löjligt.
Vissa saker är bara trams.

En sänkning av bensinskatten hade bara varit kul, men såhär tas man inte på allvar.

Last edited:
Om man ska vara korrekt så har den nuvarande regeringen redan gjort två höjning på totalt ca 34 öre av bensinskatten (50 öre på diesel?) så visst är dom inblandade i hur bensinskatten ser ut men inte orsaken till den senaste tidens höjningar av bensinpriset (förutom vid årsskiftet det vill säga).

Om man skall vara korrekt så har det där mailet INGET med sittande regering att göra. punGt.

Men så gnäller jag inte som en liten flikka när de höjer soppapriset heller.

Nej det gör du inte och det är ju skönt.
Men det gör inte jag heller, för den sakens skull kan man ju konstatera att bensinen är ganska dyr för tillfället.
Hade det inte varit för övrigt skattetryck hade det kanske känts bättre, eller det vete fan. Alkohol- och tobakkonsumtion går ner när man höjer skatten medan bensinskatten har nada påverkan, då är frågan vad den är bra för. Är det att få in pengar borde det finnas mer effektiva sätt, är det för att minska bilismen finns det knappast mer ineffektiva sätt.

Förresten, vad tror ni händer när dollarn går upp från sin rekordlåga nivå? Då jävlar blir det överklass att köra V8, då får man väl slå till. :)

Bensinen är för övrigt lika dyr i hela Europa mer eller mindre.

Har någon, någonsin fått igenom sin vädjan via en namninsamling?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul