hållundan
Emozione!
Har man i handen.Det man inte har i brallan...![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har man i handen.Det man inte har i brallan...![]()
Läste den kanske du gjorde. Jag hoppas dock inte det då du uppenbart inte fattade vad du läste?
När kostade en liter bensin 11 kronor sist? Vem var stadsminister då?
vad spelar det för roll vem som är statsminister när det i dagens läge är värre än vad det var med Göran?
och jag vet inte när bensinen kostade så mycket, den kostar väl 12,50 nu ungefär och de har höjt mycket på kort tid så det kan inte vara så längesedan. jag tankar utan att kolla på priset eftersom jag måste ha bensinen!
så kort sagt handlade det inte om vem som var statsminister utan att det skulle vara bra om det hände en positiv förändring när det gäller bensinskatten!
Nej, snarare småkukad eller hantverkare eller både och i kombination.
OM du haft lite koll så hade du vetat att det där är ett propagandamail som snurrat runt i flera år och som är ändrat från sitt originalutförande för att smutskasta sittande regering trots att de faktiskt inte alls är inblandade. Men skitsamma.. Det spelar, som du sade ingen roll.
Men om det nu inte spelar någon roll, varför startade du inte bara en tråd som det stod; "Stöd bensinskatteupproret" och kanske en länk till detta i, då?
Det var Göran Persson, såg vad du skrev i tråden att det inte var relevent,Speedgirl skrev:Någon hörde en intervju med vår statsminister. I intervjun sade han att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset!
Reportern frågade hur han motiverar detta uttalande.
- Jo, sa han, det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset.
10 av 10 för mig (förutom flygplan)8 av 10 resor görs med bil.
Bra fakta, inga klagomålAv ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.
TOTALT IRRELEVANT!När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.
Gjorde den säkert, men vilket årsskifte var detta och i vilket sammanhang?Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.
Vi betalar alltså in 1 krona per skalle i timmen?Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året.
Jo vi förstod det när vi fick höra hur mycket av priset det var,När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.
Säkert lika mycket eller i närheten i skatt för maten med.En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9 .000 kr bara i bensinskatt.
Ja du har redogjort det innan.Det motsvarar pålägg på 200 procent.
Om man ska vara korrekt så har den nuvarande regeringen redan gjort två höjning på totalt ca 34 öre av bensinskatten (50 öre på diesel?) så visst är dom inblandade i hur bensinskatten ser ut men inte orsaken till den senaste tidens höjningar av bensinpriset (förutom vid årsskiftet det vill säga).
Om man skall vara korrekt så har det där mailet INGET med sittande regering att göra. punGt.
Men så gnäller jag inte som en liten flikka när de höjer soppapriset heller.
Har någon, någonsin fått igenom sin vädjan via en namninsamling?
Har någon, någonsin fått igenom sin vädjan via en namninsamling?
Det tror jag, mest sossegrejer dock. Typ rädda vårdcentralen som ingen besöker eller hugg inte ner trädet som står i vägen för ekonomisk utveckling
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |