Nu behöver jag lite idéer angående mitt fortsatta meckande med min motorcykel. Från början:
När jag ska starta hojen efter vintern är den riktigt seg och tråkig. Startmotorn går runt dåligt osv. Jag byter batteri. Nu är det piggt och glatt fast den tänder inte. Efter konsultation med Babbis på Mitonga byts stiften ut (dyra rackare, 101:-/st). Ingen tändning. Jag plockar ner cykeln i små delar och handlar startgas. När den får startgas i luftburken startar den går ungefär så länge gasen räcker och tvärdör sen. Mer gas så går den längre.
Till saken hör att den läcker soppa någonstans för den luktar som en hel mack och har även droppat under vintern. Kan det vara så att den drar luft och att den därför inte går. Det verkar ju vara tryck i systemet eftersom bensinpumpen inte går. Jag har inte så många idéer kvar och skulle nog vilja höra någon annans åsikt innan jag river hela bensinsystemet.
Så vad tror ni som är födda med hylsnycklar i hand? Går det att göra något åt det hela eller ska jag bita i det sura äpplet och rulla skiten till verkstad / i Stångån?
När jag ska starta hojen efter vintern är den riktigt seg och tråkig. Startmotorn går runt dåligt osv. Jag byter batteri. Nu är det piggt och glatt fast den tänder inte. Efter konsultation med Babbis på Mitonga byts stiften ut (dyra rackare, 101:-/st). Ingen tändning. Jag plockar ner cykeln i små delar och handlar startgas. När den får startgas i luftburken startar den går ungefär så länge gasen räcker och tvärdör sen. Mer gas så går den längre.
Till saken hör att den läcker soppa någonstans för den luktar som en hel mack och har även droppat under vintern. Kan det vara så att den drar luft och att den därför inte går. Det verkar ju vara tryck i systemet eftersom bensinpumpen inte går. Jag har inte så många idéer kvar och skulle nog vilja höra någon annans åsikt innan jag river hela bensinsystemet.
Så vad tror ni som är födda med hylsnycklar i hand? Går det att göra något åt det hela eller ska jag bita i det sura äpplet och rulla skiten till verkstad / i Stångån?