bensinförbrukning

XT:n drar runt 0,53 l/mil...blandad körning...inte allt för aktiv körning då.
Förra...MTX125R drog 0,3l/mil + 0,5l/mil olja.... *host* :3freak

/KaliZ

Har skrivit det tidigare i liknande trådar, kan eran höga bränsleförbrukningar bero på att dom flesta av er verkar ha drevat ned sina hojar ett par kuggar????????
Min GSXR Turbo tar 0,6l/mil i olaglig fart!?!?

Min gammla 750 ligger på kanske 0.6-0.65 liter/mil vid lite hårdare körning.

Har faktiskt fått ner den till 0.43liter/mil vid väldigt lung körning, ganska så
billig att pendla med till skolan om man är lite försiktig med högerhanden.

Tyvärr är inte alltid så lätt då det te.x dyker upp en Carrera4 eller M3'a vid rödljuset och inbjuder till race... :rolleyes:

tassen skrev:
Visst är det ballt med 11 tons drag kraft...... :Bugar
accelererar från stilla stående till 10000 meters höjd på 90 sekunder-
Eller ca 0-2000 km/tim på ca 38 sekunder :tummenupp

Kan den ha något annat än det med 40,000hk i motorn:hihi

bmwjohan skrev:
min gammelgixxer 750 låg mellan 0,81-0,83 hela tiden. då kanske jag snittade runt 150 om man räknar in all stadskörning och körningen innan motorn blivit varm. vad det drar när man kör i mer lagliga hastigheter har jag inte en aning om.

Det har inte jag heller nån aning om.. Att ligga i laglig hastighet en hel tank kräver en hel del självdiceplin..

burner skrev:
Min gammla 750 ligger på kanske 0.6-0.65 liter/mil vid lite hårdare körning.

Har faktiskt fått ner den till 0.43liter/mil vid väldigt lung körning, ganska så
billig att pendla med till skolan om man är lite försiktig med högerhanden.

Tyvärr är inte alltid så lätt då det te.x dyker upp en Carrera4 eller M3'a vid rödljuset och inbjuder till race... :rolleyes:

Samma här typ, men några exakta siffror har jag inte än.

ca 0.4 vid ca 100-110 km/h landsväg.
verkar vara omöjligt att komma över 0.55 hur man än kör.
helt klart den soppa snålaste mc jag har ägt. :banana

Bensinförbrukning

Honda CB 750 K -79.
Vill nå så fort som möjligt upp till tillåten fart och av och till lite mer.
Blandad körning. Vilken förbrukning (ca) bör jag ha? :confused:

Nån där ute som kommer ihåg hur mycket sådana här gamla hojar drar? :tummenupp
Tacksam okularsson

Eftersom det blivit några resor till Linköping i sommar har jag forskat lite o jag kom fram till att min drar 1 liter mer på 18 mil om man ligger konstant i 200+ än om man ligger stadigt på 139 km/h.

Tycker att det borde vara större skillnad.

Upplever samma sak som Robban W. Visst blir det lite skillnad men ändå förvånansvärt liten på att åka lugnt och gasa järnet. R1an drar knappast under 0,8 hur lugnt jag än åker och precis över litern om det är stenhård buskörning hela tiden.

Frippe_S skrev:
Tja...

Lite undrande över hur mycket era hojar drar per mil.. Tycker min dricker lite väl häfftigt.. *tycka*
Vissligen gillar man ju gasen . Men ändå..

Frippster.

Min fzr 1000 drar ca 0,63 blandad körning med kallstarter, men kör jag landsväg även i högt tempo, så 0,55, mest inne i stan 0,8, men den har aldrig dragit mer än 0,8, den drar för övrigt inte mer än vad min offroad drog, men den ville ju hela tiden ha högre varv=högre förbrukning.

Skulle man KLARA AV att sitta o köra en tank landsväg i 90, så kanske man kommer ner i siffror i 0,4 men vem har lust att prova...

Runt 0,8-1 om man har kul. På MC-sem kom jag ner kring 0,65. Fast VTR är känd för att vara törstiga rackare.

Har inte kollat direkt vad ZX9:an drar! Jag har iaf kört 24 mil utan att slå på reserven!! Men så kör jag som en kärring också!!

JB

Sparade bränsle.

Jag sparade lite bränsle när jag fick iden att köpa Iridium stift,dock inga billiga stift men man spar även på bytes intervallerna då de ska bytas vart 2400 mil jämfört med vad vanliga stift brukar bytas på.

Kreuger skrev:
Upplever samma sak som Robban W. Visst blir det lite skillnad men ändå förvånansvärt liten på att åka lugnt och gasa järnet. R1an drar knappast under 0,8 hur lugnt jag än åker och precis över litern om det är stenhård buskörning hela tiden.
min drar knappt 0,5 när ja kör lungt...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!