bensinförbrukning

PacMan skrev:
Skumt oxo att min är så snål trots att jag kör utan kåpor.
Det kanske är så att trimningsgraden är högre på din, alltså att du har fler hk/liter på bekostnad av lågvarvsegenskaper och bränsleekonomi. RDn har 59-63 hk på papperet, minns inte exakt.

Mm det måste vara så, att trimningsgraden har större betydelse än cylindervolymen.. Farsans HD på 1800cc (visserligen fyrtakt) drar 0,5 blandad körning.

Micke_Lindstrom skrev:
Min RD 350 brukade dra runt en liter vid snabb landsvägskörning, och den var det helkåpa på.
Men det kanske var min körstil som gjorde att den drog rätt mycket.

Ja, ska jag få upp den till ett snitt på en liter milen så får jag ligga på rätt hårt. Får la se hur det går på banan om en månad typ. :)

Jag har svårt att få min att dra mer än 0,6 och jag gillar att gasa!
:näsblod

Så som det är nu drar min hoj över litern :rolleyes: Så då var den ekonomiska delen i mc åkningen borta :tungan

Jag hinner köra 18-21 mil på en tank !
Å den rymmer väl ca 18 liter plus reserv !
Mycket gasa e det väl oftast eller så sitter "frugan" på !

// TOK :fyllisar

#Olsson# skrev:
OT: Vet inte vad J37 Viggen drar men soppapumpen är på 180hk :Bugar
Viggen flyget dra med 3-steg efterbrännkammare och trotteln i botten ganska precis 1000 liter flygfotogen i minuten..... :Bugar

tassen skrev:
Viggen flyget dra med 3-steg efterbrännkammare och trotteln i botten ganska precis 1000 liter flygfotogen i minuten..... :Bugar

Tänkte säga det just men du var före, Full tabk med extratank drar man ur på 7-8minuter på EBK Zon-3... Manlig bränsle förbrukning :banana

Garret_Power skrev:
Tänkte säga det just men du var före, Full tabk med extratank drar man ur på 7-8minuter på EBK Zon-3... Manlig bränsle förbrukning :banana

min jävel drar minst 0.8 hur man än gör.. o inte fan är den så värst pigg! :va

OCh orginal är den oxå, nån som vet om gammelgammel gixxrar ska dra så här pass möe?

Garret_Power skrev:
Visst är det ballt med 11 tons drag kraft...... :Bugar
accelererar från stilla stående till 10000 meters höjd på 90 sekunder-
Eller ca 0-2000 km/tim på ca 38 sekunder :tummenupp

Kawwa skrev:
8 kubbar på 10 minuter !!!!!!!!!

Min RF900r -97 tog mig från Sunsvall till Solna utan tankstopp (kul ? NEJ!), räknade fram det till ca 0.5 l/mil, +0.3 vid liiiite roligare körning :tummenupp . Har ej kollat zx12:an, men känslan är att den faktiskt drar mindre ! :tuttar

Soppa åtgång

HUR bär ni er åt?? jag har en orginal 1100 motor med rs36or och hemma gjord ljuddämpare, Jag har svårt att komma under 1.2 L/milen :tummenupp :tummenupp

Jag har en zx9r-96,150hk+...Ligger på 0,5l/mil i 160-170....0,8l/mil om man rejsar lite mer...Jag uppskattar det inte till mycket mer.Ibland känns det som om jag bara kör å kör men soppan tar aldrig slut :tummenupp

Som jag har uppfattat det så är Kawasakis betydligt bränslesnålare än tex Hondorna...

sanntur skrev:
HUR bär ni er åt?? jag har en orginal 1100 motor med rs36or och hemma gjord ljuddämpare, Jag har svårt att komma under 1.2 L/milen :tummenupp :tummenupp

det var som attans! måste ju vara någe vajsing om den drar så pass.. Den är inte trimmad?

Det spelar ingen roll för mig, jag tankar ändå bara för en hundring. Och det på shell. :tummenupp

iommi skrev:
min jävel drar minst 0.8 hur man än gör.. o inte fan är den så värst pigg! :va

OCh orginal är den oxå, nån som vet om gammelgammel gixxrar ska dra så här pass möe?

min gammelgixxer 750 låg mellan 0,81-0,83 hela tiden. då kanske jag snittade runt 150 om man räknar in all stadskörning och körningen innan motorn blivit varm. vad det drar när man kör i mer lagliga hastigheter har jag inte en aning om.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!