Jide
Svartvit
Har en gammal GSX 400 från '82 som jag tänkte fixa till.
Problemet är att det har kommit ner bensin i motorrummet. Detta har blandats med oljan. Det jag undrar är hur bensinen kommit ned. Det är för mycket vätska i motorrummet nu, vilket gör att det skvalpar ut litegrann genom ett hål vid kopplingskåpan. Jag tror generatorkabeln kommer ut där...
Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara några skador i cylindern eller motorblocket eftersom cykeln gick förra sommaren.
Kan det vara så att bensinkranen inte håller tätt? Hojen har stått still fram tills nu, med undantag från nån enstaka kort provtur...
Har ny olja hemma så jag kan byta, men jag vill inte göra detta om bensinen rinner ner direkt.
Hur skall bensinkranen stå? Man kan välja mellan; PRI, ON och RES. Vad betyder PRI??
Tacksam för snabba och bra svar!
Edit: Bensinkranen har nog stått i alla möjliga lägen under vintern/våren, är jag ganska säker på...
...tror jag...
Problemet är att det har kommit ner bensin i motorrummet. Detta har blandats med oljan. Det jag undrar är hur bensinen kommit ned. Det är för mycket vätska i motorrummet nu, vilket gör att det skvalpar ut litegrann genom ett hål vid kopplingskåpan. Jag tror generatorkabeln kommer ut där...
Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara några skador i cylindern eller motorblocket eftersom cykeln gick förra sommaren.
Kan det vara så att bensinkranen inte håller tätt? Hojen har stått still fram tills nu, med undantag från nån enstaka kort provtur...
Har ny olja hemma så jag kan byta, men jag vill inte göra detta om bensinen rinner ner direkt.
Hur skall bensinkranen stå? Man kan välja mellan; PRI, ON och RES. Vad betyder PRI??

Tacksam för snabba och bra svar!

Edit: Bensinkranen har nog stått i alla möjliga lägen under vintern/våren, är jag ganska säker på...

Last edited: