Explosive
Medlem
- Gick med
- 18 Jul 2005
- Hoj
- Kawasaki Z 1000 utbytt mot Ktm 690 Superretard, Aprilia RS 250 SP samt en grussprättar Qvarna
Var i Falkenberg och tränade i måndags, hälsade på en polare på vägen hem och blev sen som fan, kastade av hojen i garaget utan att titta på hojen, det hinner jag göra sen.
Var tillbaka i garaget igår och såg att det hade läckt bensin!
Fan ochså istället för att vrida bensinkranen till off hade jag vridit den på res
ja ja fuggarna hade väll inte stängt flotörventilerna riktigt tänkte jag och tittade vidare på hojen.
Döm av min förvånig när jag såg att det inte hade kommit bensin från förgasarna utan det hängde droppar under motorn och vid grenrörsinfästningarna
Tillslut lossade jag på oljepluggen, splasch!!!! tror att jag tappade ur fem liter bensin oljeblandning ur växellådan
Detta betyder att fuggarna har läckt ner bensin i vevhuset och att vevhuset är otätt och bensinen rann rakt in i växellådan.
Helvete nu blir jag tvungen att dela motorn, inte direkt vad man är sugen på.
Känns som om det inte blir så mycket åkt på ett tag
Var tillbaka i garaget igår och såg att det hade läckt bensin!

Fan ochså istället för att vrida bensinkranen till off hade jag vridit den på res

ja ja fuggarna hade väll inte stängt flotörventilerna riktigt tänkte jag och tittade vidare på hojen.
Döm av min förvånig när jag såg att det inte hade kommit bensin från förgasarna utan det hängde droppar under motorn och vid grenrörsinfästningarna

Tillslut lossade jag på oljepluggen, splasch!!!! tror att jag tappade ur fem liter bensin oljeblandning ur växellådan

Detta betyder att fuggarna har läckt ner bensin i vevhuset och att vevhuset är otätt och bensinen rann rakt in i växellådan.
Helvete nu blir jag tvungen att dela motorn, inte direkt vad man är sugen på.
Känns som om det inte blir så mycket åkt på ett tag