Tjosan!
Innan ni säger att jag ska ringa någon, så vill jag be er svara utefter vad ni vet. Jag blev sagd i måndags av doktorn att ett ledband har "fångat upp" en benflisa från när jag gjorde skadan. O det är precis just Där som jag har riktigt ont i foten just nu. Nog för att jag inte kan gå som jag kunde för 2 dagar sedan. Det började igår efter att jag börjat cykla med foten i 2 dagar. Tyckte det funkade bra, men det verkar som att det har rispat upp o fått nånting att svälla o nu ligger ledbandet o troligen benflisan o trycker extra mycket igen.
Vad jag undrar, finns det nån procedur där man plockar bort en benflisa ur ett ledband? för jag antar att denna benflisa inte kommer att försvinna av sig själv. möjligen rundas av lite, men det lär ta lång tid. För lång tid för mitt tålamod...
Verkar ju vara så iaf att foten ka bli bättre, genom att flisan lägger sig på ett sätt som gör att det inte gör on hela tiden, men sen vid kraftigare ansträngninar så verkar den flytta på sig... å nu som sagt, göre ont ont ont. Igår när jag t.ex handlade så "nöp" det till i foten o jag nästan föll ihop pga smärta.
/fjant med fotproblem
Innan ni säger att jag ska ringa någon, så vill jag be er svara utefter vad ni vet. Jag blev sagd i måndags av doktorn att ett ledband har "fångat upp" en benflisa från när jag gjorde skadan. O det är precis just Där som jag har riktigt ont i foten just nu. Nog för att jag inte kan gå som jag kunde för 2 dagar sedan. Det började igår efter att jag börjat cykla med foten i 2 dagar. Tyckte det funkade bra, men det verkar som att det har rispat upp o fått nånting att svälla o nu ligger ledbandet o troligen benflisan o trycker extra mycket igen.
Vad jag undrar, finns det nån procedur där man plockar bort en benflisa ur ett ledband? för jag antar att denna benflisa inte kommer att försvinna av sig själv. möjligen rundas av lite, men det lär ta lång tid. För lång tid för mitt tålamod...
Verkar ju vara så iaf att foten ka bli bättre, genom att flisan lägger sig på ett sätt som gör att det inte gör on hela tiden, men sen vid kraftigare ansträngninar så verkar den flytta på sig... å nu som sagt, göre ont ont ont. Igår när jag t.ex handlade så "nöp" det till i foten o jag nästan föll ihop pga smärta.
/fjant med fotproblem


