Alatalo
The Build Quality Police
Chefsmekanikerns roll är sällan att delta i utvecklingsarbetet av själva hojen, utan mer att sköta kommunikationen med föraren och därur använda sig av de existerande justermöjligheterna och föra feedback vidare till de ingenjörer som verkligen utvecklar hojen.
Mediabilden av Houseworth såväl som Burgess är ganska missvisande och utan att baktala någon så är min åsikt att de allt för ofta får cred för saker som egentligen utförts av någon eller några bakom dem. Varken Houseworth eller Burgess är särskilt tekniskt pålästa och förutom grundläggande saker så har de ingen större koll på chassistyvheter, mappningsstrategi eller fjädringsdynamik, det vill säga de saker som verkligen betraktas som teknisk utveckling som förbättrar, försämrar eller i alla fall förändrar en motorcykel.
Houseworth och Burgess är däremot första klassens kommunikatörer som dessutom har lång erfarenhet av de förare de just nu jobbar med. De är alltså länken / filtret / riktningsvisaren mellan föraren och de ingenjörer som gör själva jobbet.
Mediabilden av Houseworth såväl som Burgess är ganska missvisande och utan att baktala någon så är min åsikt att de allt för ofta får cred för saker som egentligen utförts av någon eller några bakom dem. Varken Houseworth eller Burgess är särskilt tekniskt pålästa och förutom grundläggande saker så har de ingen större koll på chassistyvheter, mappningsstrategi eller fjädringsdynamik, det vill säga de saker som verkligen betraktas som teknisk utveckling som förbättrar, försämrar eller i alla fall förändrar en motorcykel.
Houseworth och Burgess är däremot första klassens kommunikatörer som dessutom har lång erfarenhet av de förare de just nu jobbar med. De är alltså länken / filtret / riktningsvisaren mellan föraren och de ingenjörer som gör själva jobbet.