Belägg till Waveybrakediscs

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Har hört att sådana skivor som näms ovan sliter bromsbeläggen hårdare..stämmer det? undrar även om de kräver speciella belägg? Tacksam för svar.

Mvh
Hårding
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
JA! De sågar ner beläggen asfort. Köp inte waveskivor om du inte absolut måste ha. Jag köpte nya bromsskivor hos http://www.nickesmc.se , bra pris och hyfsat snabb service. Kolla där.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Jag har kollat med Nickes men skivorna där är de dyra till GSX-R, dock ändå billiga jämfört mot generalagenten men ändå...

Hittade waveyskivor(130pund + frakt) på ebay och gav ett bud innan jag tänkte efter, och jag leder fortfarande med mitt bud med en dag kvar. Kan man dra sig ur ett ebay-bud?

mvh
H
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Hårding skrev:
Har hört att sådana skivor som näms ovan sliter bromsbeläggen hårdare..stämmer det? undrar även om de kräver speciella belägg? Tacksam för svar.

Mvh
Hårding

Jag använder Grenstuffbelägg till mina Waveskivor, har funkat bra hela sommaren = ca: 1000mils körning, varav 4 heldagar på bana, beläggen är bara halvslitna:tummenupp
 

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
Hårding skrev:
Hittade waveyskivor(130pund + frakt) på ebay och gav ett bud innan jag tänkte efter, och jag leder fortfarande med mitt bud med en dag kvar. Kan man dra sig ur ett ebay-bud?

nja, man kan dra tillbaka ett bud på ebay.... men inte i detta fall tror jag.... jag har dragit tillbaka ett bud en gång... råkade bjuda $500 ist för $50... ett uppenbart fel och således var det inga problem att dra till baka det...
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Har kört motard träningar med min waveskiva på motarden hela sommaren och har inte märkt något extra slitage...
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Tobbe_N skrev:
nja, man kan dra tillbaka ett bud på ebay.... men inte i detta fall tror jag.... jag har dragit tillbaka ett bud en gång... råkade bjuda $500 ist för $50... ett uppenbart fel och således var det inga problem att dra tillbaka det...

Jo jag läste att man kunde få grova felbudningar hävda men i mitt fall ligger jag 1 pund över...anledningen att jag tvekar till skivorna är att dessa skivor sticker ut och troligen attraherar ljusskygga personer...
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Hårding skrev:
Jo jag läste att man kunde få grova felbudningar hävda men i mitt fall ligger jag 1 pund över...anledningen att jag tvekar till skivorna är att dessa skivor sticker ut och troligen attraherar ljusskygga personer...

Ja, sälj hojen och köp dig en 240 istället! ;)

...

Klart du ska ha waveskivor!
 

GOODAlien

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Danmark
Hoj
GS1000 sidovagn, Yamaha R7 OW 02, R1 racer. Aprilia mille RSV SP chopper , Aprilia AF1
Om du skal köpa waveskivor skal du prova och ringa til press racing på 070 6320356 eller skriva på pressracing@semera.se. Jag köpte ett par där och det blev 500 billigare än på http://www.nickesmc.se
Det är en halv galen dansk :kocko som håller till utanför landskrona och fiksar nästan allt til mycket bra priser.
:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top