Bekväma sporthojar?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Vilka sporthojar anses ha en "bekväm" och något mer komfortabel sittposition än andra? Gillar inte när fotpinnarna sitter på var sida om bakhjulets nav. Vill inte ligga ner. Men need for speed det har man ju o sporthojar levererar ju det. :banana

Kawasaki ZX9r har jag fått för mig är ganska bekväm, men vilka andra finns det?

jag kör en CBR600rr och tycker att den funkar fint. Dom säger att den är till för "midgets" men jag är över 180... Har i och för sig bara kört max 40 mil på en dag... Men det är ju trots allt sporthojjar. Räknas Honda Blackbird in i det facket eller kanske mer sport-touring? Den lär vara riktigt bekväm. Smärta är ju bara en högre grad av njutning har jag hört... :tungan

Har en Viffer själv och det är ju en sporttourer som jag lätt klämmer iväg 40-50 mil på. Blev därför riktigt paff när jag lånade en CBR 954:a. Inte alls obekväm eller extrem, jag satt riktigt bra på den. Så mitt svar på din fråga, Fireblade

Tycker att min R750 är riktigt bekväm faktiskt.

Betar av 60 - 70 mil på en dag utan problem med rygg, armar och rumpa.

Körde farsans Virago några mil förra sommaren och den frambringade sjuka ryggsmärtor. Inte bekvämt för fem öre...

Hoztic skrev:
Vill man åka bekvämt så köper man en bil! :fakta Slutdiskuterat!

Precis... därför åker man Ducce

:tummenupp

Men allvarligt talat, Aprilia är bekväma och skäms inte för sig i sportiga sammanhang. Millen för lite extra sprutt och sport och Falcon för mer touring (men inte utan sprutt och sport för det).

//D

Det är individuellt som attan. Jag, sambon och en polare provsatt allt som fanns på mc-mässan och vi var inte överens om någon enda hoj. Personligen tyckte jag att Suzuki 600-1000 var bekvämast av R-hojjarna medan Ducati 999 var en riktig pungkrossare.

Åk runt till olika handlare och testa själv så kommer du fram till vilken som passar dig bäst.

Kör en Ducati Hypersport (748/916/996/998) i ett år, sen är alla andra hojar bekväma. Mycket praktiskt. :tungan

:hihi Har haft en 996:a så jag vet vad du menar.
Ska man dessutom skjutsa så är Ducce döden enligt mig. :4skrika
rerell skrev:
Kör en Ducati Hypersport (748/916/996/998) i ett år, sen är alla andra hojar bekväma. Mycket praktiskt. :tungan

sport touring-hoj

Araikaj skrev:
Vilka sporthojar anses ha en "bekväm" och något mer komfortabel sittposition än andra? Gillar inte när fotpinnarna sitter på var sida om bakhjulets nav. Vill inte ligga ner. Men need for speed det har man ju o sporthojar levererar ju det. :banana

Kawasaki ZX9r har jag fått för mig är ganska bekväm, men vilka andra finns det?

tjabba !!!!!

zx12:an är en bra sport touring-hoj .
jag är 190cm lång
har även kompliterat med handelbars
så handtagens vinkel blir bättre
man slipper ont i handlederna
och så är de 30mm högre åxå kalas med andra ord
fast smaken är ju bekant som baken dvs delad :yoparty

Min Tl1000r Har en riktigt skön sittställning.

äldre bmw hojjar som typ polisen har ska tydligen vara bekväma om man inte jobbar på dom för då skakar dom för mycket tydligen. Är antagligen något sådant du letar efter, sen finns även Honda goldwing ju...

Araikaj skrev:
Vilka sporthojar anses ha en "bekväm" och något mer komfortabel sittposition än andra?
Bekväm var? I stan, på motorväg, landsväg eller på bana? Sporthojar är mycket bekväma när man kör aktivt (fort) med dem men rena döden i stan. En Aprilia Pegaso är mycket bekväm inne i stan men inte så skön på bana. Du får precis som alla andra bestämma dig för vad du ska göra med den innan du kan ställa en sån fråga - om du vill ha ett meningsfullt svar vill säga.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back