Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Någon betydelse har väl kammaren då så många hojar har förgrenade avgassystem?.
Låter bra att den går upp på röda skalan. Stämmer teorin jag skrev om så får du säkert bättre bottenvrid med ditt förlängda avgasrör.
Mina muffler har uttagbara baffles som jag har tänkt att dämpa lätt med matta. Eftersträvar lite mjukare med ändå kraftfullt ljud och vill ta bort vasst metallaktigt burkljud. Antar att du kör utan matta och behöver du dämpa mer för besiktning kan du vira fast en stålbricka med lagom öppning i db-killern. Jag har det på mina billiga mufflers vilka jag iof ska pilla bort. Mejseln pekar på brickan som är fastvirad.
View attachment 437839
Jo, tack jag såg att du skrev det men själva förgreningen har väl ändå en annan funktion än som ljuddämpare?
Ibland är det ju bara ett rör som förgrenar två avgasrör, tvivlar på att det på dom systemen skulle vara till för att dämpa ljudet men vad vet jag.
Verkar vara olika. Mina hade enbart ett rör med massa hål i som dämpare men man kan linda matta. Ska experimentera med ljudet. Vilken olja blev det förresten till framgaffeln?
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife