du har inte funderat över att de flesta intagna på anstalter lider av olika psykiska störningar???? ADHD/DAMP Boarderline, asberger,taskig barndom mm som gör att de inte funkar helt 100% i alla situationer..., fast du tycker väl kanske att man ska ge sig på psykisk störda me???
många intagna måste ju ha klarat "P-7:an" 0 "P-34:an" (lilla o stora psykundersökningen) genom rent flyt då många har haft grava psykiska störningar...
jag satt bla me den här killen :
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5759323.ab?teaser=true
att ex. varg nielsen som själv berättade att han led av både boarderline o asberger symdrom inte hamnade på rättspsyk efter det dåd han begått tyder ju på att Huddinge Rättspsyk avdelning 112 inte skötte sitt jobb när de utvärderade Varg Nielsen under flera veckor (stora psyk.) Varg Nielsen dömdes till "livstids fängelse"
stolt över att ha suttit inne... nja inte mycket... men försöker förklara hur det var så även ett mongo som dig ska förstå

sen att du använder dig av såna påhopp gör ju dig bara till en idiot!!!!

därför får även du påhopp av mig.... diskutera som folk istället "BUSHIDO"... även om det var nåt negativt att sitta på anstalt så var det en erfarenhet som jag kan berätta om för den som vill veta men glad om jag slipper påhopp från folk som dig som verkar tro att du e bättre än andra...
åter.... det SKA egentligen handla om "rehabilitering" inne på anstalterna... tyvärr s funkar inte det... likadant me "vården" efter anstaltsvistelse (frivården)
problemet me uteliggare e ju oftast att de har grava psykiska sjukdomar o missbruk av olika slag... , vilket gör att många själva väljer att "stå utanför systemet" det finns ju hjälp att få med ex. bostad , mat , kläder mm av "SOCIALEN" men då krävs ju även en motprestation som att man ex. klarar av att hålla sig från droger mm... ingen människa ska ju behöva sova utan att ha tillgång till tak över huvet , mat för dagen , värme ... vad du inte vet e ju att på ex. Kronobergs häkte så sitter många "hemlösa missbrukare" av sina korta straff för småbrott som stöld mm ... klassas de som CITAT BUSHIDO: "mänskligt avskräde" ???? här har vi väl människor som hamnat snett de me... ELLER???
dra inte alla intagna över "en kant" du kanske själv hamnar på anstalt en vacker dag då du ex. misshandlar en våldtäktsman som överfallit din syster/flickvän .....
mvh.T