Slappa
Rage closed inside!
Nej de behövs inte däremot behöver bilförare bättre på sin blick för dom ser fan aldrig när man kommer på hojen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kanske är just för att jag aldrig putsar visiret, jag blöter ner det, smörjer in det försiktigt med tvål, låter det verka ett tag å innan jag spolar rent det, och sen torkar jag torrt med nå slags jättemjuka näsdukarJo. Visst. Sköter man om hjälmen och visiret och ser till att hålla det putsat och rent så ska det inte bli några större repor.
Dock är det ju plast i visiren och även en ganska mjuk putsduk ger upphov till repor även om dom är mycket små och kanske inte syns när du kollar på visiret.
När man ligger i motljus så märks dom dock i form av dispersionseffekter.
Jag upplever det på min hjälm trots att jag håller efter visiret ganska noga och ser till att blöta och putsa med mjuk bommulsduk för att slippa gnida så mycket.
Men då kör jag ju i och för sig en hel del i både ur och skur vilket ju i sig gör att visiret tar en del stryk.
lite offtopic, en kall dag/morgon när man andas varmt och dimmar igen den genomskinliga plasten på integral hjälmen, finns de hjälmar där man kan slippa detta?![]()
Autotoning borde redan finnas ute
nyteknik.se/nyheter/innovation/tillvaxtforetag/article41789.ece
ja röstade JA.
tänk att ha nått slags magiskt visir som tonar ner ett motljus en underbar sen höstkväll med låg sol.. hade det funnits hade det sparat ett par kalsonger för mig
statiskt regnavisande visir när man blir lite överumplad...
igentligen kan listan göras lång..
en viktig del som har kommit på fler och fler hjälmar är bredare visir/synfält..
tycker det är rätt tänk..
Kom nu på nått riktigt bra så vi kan bli lite säkrare..![]()
Det finns väl redan några fotokromatiska filmer till visir från Fogcity och Pinlock som just ställer om motståndet beroende på hur starkt ljuset är.
Om det är för långsam reaktion för omställningen (köra in i en mörk tunnel på en solig dag lär vara spännande då) så kan du ju göra som jag och ha solglasögon med fotokromatiska linser.
Själv kör jag med solglasögon från Serengeti, det kostar en slant men är verkligen värt det då dom har så snabb reaktion att dom ställer om sig direkt och har riktigt bra polarisering.
Iofs så övningskörde jag mest i år och tog kortet i September men det fungerade alltid ypperligt och fungerar perfekt i bilen.![]()
ja har inte sett några sånna visir hos de vanliga återförsäljarna.. inte tillägg till visir heller.. vanligt pinlock har ja men de gör inte mycke åt solen =)
Edit:
Med den lilla ljuskägla man har på hojen missar man lätt vilt nu när det är mörkt jämnt, men tror tekniska lösningar för det blir för dyrt?
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |