Behöver tips...

Status
Ej öppen för fler svar.

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Va ska man göra när man e deppig och inte kan sluta gråta? När man känner sig så ensam och tom att man håller på att gå under... :död :(
När magen och hjärtat gör så ont att man vill skrika.

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Va ska man göra när man e deppig och inte kan sluta gråta? När man känner sig så ensam och tom att man håller på att gå under... :död :(
När magen och hjärtat gör så ont att man vill skrika.

// Lena

Tröstar.....
när jag mår så där...antingen försöker jag göra något... så man slipper tänka..promenad el vad som helst...ringa någon... prata är alltid bra
lyssna på nån musik man brukar bli glad av..

el så lyssnar man på depp musik, gråter ännu mer, tillslut förhoppningsvis undrar man va fan man håller på med och säger till en själv att rycka upp sig..

många kramar

Alicia skrev:
Tröstar.....
när jag mår så där...antingen försöker jag göra något... så man slipper tänka..promenad el vad som helst...ringa någon... prata är alltid bra
lyssna på nån musik man brukar bli glad av..

el så lyssnar man på depp musik, gråter ännu mer, tillslut förhoppningsvis undrar man va fan man håller på med och säger till en själv att rycka upp sig..

många kramar

Tack för dina tips!
Hatar att må så här. Hatar att gråta! :gråta

// Lena

Du är inte ensam!

Kanske är det ingen tröst just nu, men i alla fall. Du är inte ensam och det går över!!! Jag går igenom samma sak och det är så svårt! "ryck upp dig", "hitta på något" osv får jag höra, men ingenting hjälper. OK, kanske för stunden då. Men nu vet jag, för det är inte första gången för mig, att det går över, det gör faktiskt det! Den här gången träffar jag en terapeut ibland också, lite lättare faktiskt. Det känns bra att sitta och prata om sig själv, må dåligt osv och hon har faktiskt betalt för att lyssna. Då slipper jag känna att jag "hänger" på mina vänner. Hu, det är som att går runt med en stor sorg, en tomhet, men varför!?
Kram från Helena får du här i alla fall!

HelenaSthlm skrev:
Kanske är det ingen tröst just nu, men i alla fall. Du är inte ensam och det går över!!! Jag går igenom samma sak och det är så svårt! "ryck upp dig", "hitta på något" osv får jag höra, men ingenting hjälper. OK, kanske för stunden då. Men nu vet jag, för det är inte första gången för mig, att det går över, det gör faktiskt det! Den här gången träffar jag en terapeut ibland också, lite lättare faktiskt. Det känns bra att sitta och prata om sig själv, må dåligt osv och hon har faktiskt betalt för att lyssna. Då slipper jag känna att jag "hänger" på mina vänner. Hu, det är som att går runt med en stor sorg, en tomhet, men varför!?
Kram från Helena får du här i alla fall!

Jag vet att det går över. Men dert e så jobbigt att hamna i en sån här svacka. När man känner hur luften bara går ur. Och man bara sjunker...
Jag brukar hamna i dom här svackorna nån gång om året. När allt bara blir för mycket. Har varit en del saker jag mått dåligt av sen i somras nu. Och till sist går det bara inte att hålla inne allt som vill ut. Och då kommer tårarna som inte går att hejda.
Är så jobbigt att kämpa sig upp mot ytan igen. För att få luft...

// Lena

UrbanTiger skrev:
Jobbigt läge :( Höstdepression som slagit till hårt eller är det något annat som tynger dig? Har du ingen du kan prata med? Tycker att du ska fundera på att ta ett snack med din husläkare och ev. få tala med någon som kan hjälpa dig. Eftersom du själv är på det klara med att det är något som inte stämmer så borde det vara enklare att ordna till om man säger så. Det är många som någon gång i livet drabbas av att må dåligt. En del märker inte sin försämring över tid utan upplever det som ett normaltillstånd medans andra upplever det starkt. Att veta eller förstå det själv tror jag är viktigt. Orsakerna kan ju vara olika till varför man mår dåligt.
Hoppas att du får den hjälp du behöver så att vi får höra lite glada tillrop från dig även i fortsättningen :tummenupp

Så lätt blir ni inte av mig med här! Så det e klart att ni kommer få höra mina glada tillrop även i fortsättningen. :tummenupp
Ska bara hitta den tappade sugen först...

// Lena

Usch sånt där är trist!

en stor tröstkram till alla som är deprimerande från mig! :pannkyss

Usch själv är det inte roligt just nu, bilen krånglar mass, ekonomisk misär, dåligt jobb, vill ha en ny båge,kärleken liksom livslusten har gått och gömt sig för alltid känns det som och man är bara 20 bast..:död

Ger många kramar till alla som behöver det..
någon dag vänder det..
så är de bara

Lilla_Tingeling skrev:
Jag vet att det går över. Men dert e så jobbigt att hamna i en sån här svacka. När man känner hur luften bara går ur. Och man bara sjunker...
Jag brukar hamna i dom här svackorna nån gång om året. När allt bara blir för mycket. Har varit en del saker jag mått dåligt av sen i somras nu. Och till sist går det bara inte att hålla inne allt som vill ut. Och då kommer tårarna som inte går att hejda.
Är så jobbigt att kämpa sig upp mot ytan igen. För att få luft...

// Lena

Kanske läge att prata med ett proffs ändå? Inget jag själv provat men vad jag förstår så kan det mkt väl hjälpa. En som lyssnar o kanske ställer dom rätta frågorna. Själv är jag lyckligt lottad o har en vän som har fått bli min hobbypsykolog. Hon brukar lyssna o ställa dom rätta frågorna, det brukar hjälpa. Vänner överhuvudtaget brukar hjälpa i sådana här lägen...

Superbee skrev:
Usch sånt där är trist!

en stor tröstkram till alla som är deprimerande från mig! :pannkyss

Usch själv är det inte roligt just nu, bilen krånglar mass, ekonomisk misär, dåligt jobb, vill ha en ny båge,kärleken liksom livslusten har gått och gömt sig för alltid känns det som och man är bara 20 bast..:död

Jag vet hur det känns när både kärleken och livslusten gått och gömt sig...
Och jag vet att allt vänder till sist och blir bra igen. Men vägen dit känns så lång och tung... :(

// Lena

sluta deppa. alldeles för många gör det. Ta en öl eller nått, piggar alltid upp. :p

Okej, men om du är ensam finns inget annat att göra än att just försöka träffa någon (om det menar på det sättet). Jag har fightat ensam att bra tag nu o det behöver ändras på. Vinter i all sin ensamhet är inte hälsosamt nånstans.

dumdidum - musik är bra

CorbenDallas skrev:
Kanske läge att prata med ett proffs ändå? Inget jag själv provat men vad jag förstår så kan det mkt väl hjälpa. En som lyssnar o kanske ställer dom rätta frågorna. Själv är jag lyckligt lottad o har en vän som har fått bli min hobbypsykolog. Hon brukar lyssna o ställa dom rätta frågorna, det brukar hjälpa. Vänner överhuvudtaget brukar hjälpa i sådana här lägen...

Jag har träffat psykolog för några år sen. Efter alla jobbiga och misslyckade knäoperationer. Och det kan verkligen vara skönt att prata med nån man inte känner. Var skönt att kunna öppna sig om sånt jag inte kunnat prata om tidigare. B.la misshandel i ett av mina förhållanden och sånna saker.

// Lena

Swedie skrev:
sluta deppa. alldeles för många gör det. Ta en öl eller nått, piggar alltid upp. :p

Okej, men om du är ensam finns inget annat att göra än att just försöka träffa någon (om det menar på det sättet). Jag har fightat ensam att bra tag nu o det behöver ändras på. Vinter i all sin ensamhet är inte hälsosamt nånstans.

dumdidum - musik är bra

Jag dricker inte alkohol så ofta. Nån gång om året bara...
Så jag väntar med det tills SH´s pubkväll. :fyllisar
E bäst att hålla sig borta från alkohol för min del. Brukar bli så mycket tok när jag festar... :rodnar

Jag vill inte heller uppleva en vinter till ensam. Behöver verkligen nån vid min sida...

// Lena

Jag är lite arg på tjejer. Var iväg en stund idag, käkade räkmacka, drack kaffe, shoppade dojjor, brallor och en tröja. När jag kom hem drog jag till willys å köpte massa mat, efter det drog jag massa posörrundor med hojen i stan. Sen knäckte jag en bira och drog ner nån film som hette nått i stil med med "man on fire". Nu mår jag som en fisk i vasken igen!

:tummenupp

:kiss

hållundan skrev:
Jag är lite arg på tjejer. Var iväg en stund idag, käkade räkmacka, drack kaffe, shoppade dojjor, brallor och en tröja. När jag kom hem drog jag till willys å köpte massa mat, efter det drog jag massa posörrundor med hojen i stan. Sen knäckte jag en bira och drog ner nån film som hette nått i stil med med "man on fire". Nu mår jag som en fisk i vasken igen!

:tummenupp

:kiss

Lät som en underbar dag! Jag skulle oxå behöva en dag när jag bara gör roliga saker och tänker på mig själv.

// Lena

UrbanTiger skrev:
Felet är att du suger på dina follisar, gå på gröna skylten så får du riktig bira :fyllisar

Ps. Spriten löser inga problem, men det kan bli lite roligare en stund :banana

Visst kan det bli roligare för en stund. Enda tills man vaknar dan efter... :död :va

// Lena

UrbanTiger skrev:
För att vara lite tydlig för en stund så ska man definitivt inte dricka alkohol om man mår dåligt. Det är inte något bra alternativ om man säger så.

Bättre att kramas :krama

Neeh, det ingen bra idé att dricka alkohol när man mår dåligt... Kan sluta väldigt tokigt.

Mmmm, det e mycke bättre att kramas. Om man hade nån att kramas med. :krama

// Lena

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT