Grrrooov
Medlem
- Gick med
- 5 Apr 2003
- Hoj
- Husa 650, Husqvarna Örnen, M30 Delux. NV10.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UnderDOG skrev:Det är klart det är klarlackerat!
Tänk om, tänk rätt!
Skaffa ett bra polermedel som inte har så mycket slipmedel och polera bort det.
Funkar kanske till och med med ett bra vax.
//Anders.
tobbeviking skrev:våtslip och ett varv klarlack till är nog enda sättet att bli av med kanten, eventuellt funkar det kanske att slipa ner kanten med 1200 och sedan 2000 eller mer och lite rubbing och polish på det.
Men ngn lackguru kommer säkert med ett snajdigt svar till dig
//Tobbe
Nja inget namn jag känner igen.Grrrooov skrev:Hört talas om Lars Wigh på Autolacken från Vetlanda?
Han vågar knappt inte slipa med den metoden du anger för att en motorcykel är lackad med ett sånt tunt lager färg så risken finns att man tar för mycket på kanten och bara går ner för djupt och då försvinner ju färgen istället. blir ju inte direkt bättre.
Vad tycks om att sätta det tomatröda R:et i GSX-R mitt över det?
Det är ju ganska brett visserligen. Finns det nån som satt en kolfiberdekal där på tanken som jag skulle kunna få se?
Grrrooov skrev:Kanske uttryckte mig lite fel.
Det är klarlackerat under dekalen, sen är dekalen ditsatt, sen är dekalen maskerad antagligen och sedan så är det lackat runt. Det går en högre kant med klarlack på sidorna och den släpper ju.
Anders R skrev:Är du säker? Suzuki brukar inte lacka över sådana dekaler. På min var den inte oktanrekomendationen överlackad när jag tog bort den samma dag jag fick hem hojen. Kan kanten du känner vara limrester(5 år gamla)? Har du provat med kleener eller bilpolish försiktigt som UnderDog föreslagit? Viss skillnad i färg kan nog kvarstå då dekalen skyddat underliggande färg medans resten blivit solblekt. Annars tycker jag denna dekal kan vara nåt
Grrrooov skrev:Jag sa inte att det var lackerat över. Det är ett skikt under sen sitter dekalen, (satt) runt dekalen är den nu en kant. När jag tog bort dekalen tog jag även bort en liten plastfilm som satt över den.
Dekalen satt djupare ner än vad lacken är vid sidan av så om du drar fingret över den så känns det att man sjunker.
Limrester? Som är hårda? Som jag kan pilla bort med fingrarna men det försvinner inte utan blir bredare. Stora upp bilden som jag la in och ta en titt så ser du.
Jag har inte provat att polera än för jag vet inte vad jag skulle kunna använda för något.
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife