Behöver tips och råd ang Enduro

Var i munkedal? Jag har kört mx senaste 5 dagarna i sträck nu med kxf450 så vill in i skogen och bröta. Tipsa mig :D :brynad


Nice ! :D

Det är en polare till min farsa som har marken där o skit, så det är nog inte så populärt o bara åka dit. men jag kan hojta när ja skaffat hoj, så styr vi upp något ::D
 
haha ja, Jag skall köpa enduro/motard och en pickis till våren är det tänkt. Har ett bra ställe o köra på i munkedal, med en fin slinga i skogen och en teknikbana typ. Hade varit kul om vi kunde styra upp något =)

Om vi säger såhär. Jag har kört ganska många hojar vid det här laget. svårt o hitta något så hysteriskt som en 250 2t. men jag tycker jag kör snabbare på en 4t, 450 4t är väl i tyngsta laget för mig i skogen. men som allt i allo fungerar dom utmärkt.. sen är jag jävligt spinkig och klen(195, 75kg), så det kanske förklarar varför jag upplever 450:n som lite tung o stor för mig.

yes, jag har, eller rättare sagt, min syster har en MR2 nya modellen, sett den här på gården eller? Den är faktiskt jävligt rolig trots sina 140hk. hade varit något att turbokitta. =) sjuk väghållning i kärran :D :tummenupp

Ja, får jag bara tag på en hoj så är jag med på allt :tummenupp

Kubikmässigt (heter det så?) så blir nog en 300cc ganska perfekt, jag har kört en gammal Husqvarna 400cc -84 2-t i skogen och det var ingen dans på rosor direkt :crash
Så en 300cc på den här sidan av århundradet kommer nog bli en upplevelse jag inte upplevt förrut..

Jess, har sett den på gården där.. mittmonterad motor i dem va?
Ja, ta över kärran å turbo kitta av bara h-vete! :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top