Behöver råd vilken kam till ktm 640??

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
hejsan jag skulle kolla om någon kunde ge råd viken kam som är elakast att sätta i min ktm 640 2006 års modell..

vill ha någon som ger bottenkraft för att busa mer har då hört den sk rallykammen?

ni får gärna länka till sidor som har eller art nummer till ktm grejer! :banana
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
jag gillade orret som blev med factorykammen i kombo med annat avgas och en hsr42:A :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Well vad skall du bygga om och modifiera i övrigt?

Följande kammar finns från KTM listad i ordning efter elakhet:
400
625/640
660
Factory Rally
Factory Supermoto

Förutom detta finns några aftermarketfirmor bla Tonado och megacycles.

Alla kambyten bör göras efter att man bytt till FCR förgasare och minst slipon gärna helsystem samt öppnat luftburken. Planerar du inte mer modifikation än så kör på Rally. Planerar du även portning, mer komp, helsystem så är det läge att gå på Supermoto...
 

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
Boris just nu sitter det dubbla acra slipon och även en ny roligare förgasare på hojen så den klarar det utan problem då är antagligen rally som gäller kmr inte gå in på komphöjning och portning på denna hojen utan på nästa som blir en 525a istället

kan du skicka art nummer till en Factory Rally kam till min 2006a?


Stort tack // Mvh Dennis
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
boris just nu sitter det dubbla acra slipon och även en ny roligare förgasare på hojen så den klarar det utan problem då är antagligen rally som gäller kmr inte gå in på komphöjning och portning på denna hojen utan på nästa som blir en 525a istället

kan du skicka art nummer till en factory rally kam till min 2006a?


Stort tack // mvh dennis

57336010044
 

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
Stort tack Mr boris =)... du vet ingen som har ett helsystem till dom nyare 640n? jag klarar mig med enkel slipon baktill bara jag får helsystem helst acra!
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Ett par frågor poppade upp av nyfikenhet


Behöver man ändra bestyckningen mycket? Idag är hojen bestyckad för helsystem o öppen luftburk o går fint (625 SXC)

Hur ändras motorkaraktären?
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Ett par frågor poppade upp av nyfikenhet


Behöver man ändra bestyckningen mycket? Idag är hojen bestyckad för helsystem o öppen luftburk o går fint (625 SXC)

Hur ändras motorkaraktären?

Nu hänger jag inte med men om du menar med att byta kam behövs det definitivt då kamen gör att hela motorkaraktären ändras och det gamla blir i stort sett värdelöst beroende på vart/hur kammen kliver på. :tummenupp
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jo tänkte mer om det räckte med att byta huvudmunstycke eller om jag behöver ny nål etc
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jo tänkte mer om det räckte med att byta huvudmunstycke eller om jag behöver ny nål etc

Du behöver inte byta ett dugg om du kör med FCR och en riktig nål (icke standard)från början. Ev kan man behöva höja nålet ett hack.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Följdfråga, vad menar du med riktig nål? En från KTM eller special?
 

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
Jag har troligen ett par öppnade 660 orginalljuddämpare till salu i slutet på januari. Dom är alltså moddade med större öppning.
som har har skrivit längst upp har jag redan dubbla acra ljuddämpare som är betydligt bättre söker endast helsystem....

tack endå :yoparty
 

88nijo

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Ort
kållered
Hoj
2003 honda hornet
Well vad skall du bygga om och modifiera i övrigt?

Följande kammar finns från KTM listad i ordning efter elakhet:
400
625/640
660
Factory Rally
Factory Supermoto

Förutom detta finns några aftermarketfirmor bla Tonado och megacycles.

Alla kambyten bör göras efter att man bytt till FCR förgasare och minst slipon gärna helsystem samt öppnat luftburken. Planerar du inte mer modifikation än så kör på Rally. Planerar du även portning, mer komp, helsystem så är det läge att gå på Supermoto...


du råkar inte ha nr för factory sopermoto kammen också?=) har en ktm 625 2004. mvh niklas
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
tackar!:) tänkt ebara spana med dej innan jag beställer. står att den är till 660 mne det kanske är samma?=) mvh

Alla KTM LC4 efter 2003 kan åka med samma kammar. Innan 2003 har de vekare ventilfjädrar så då måste man byta fjädrar också om man skall åka med riktigt elak kam.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top