GsxrAbuser
Drygast i stan!
Nu var det min tur.
Slirande koppling.
Detta är vad som har hänt.
Köpte hojjen allt funkar fint körde 100mil i år ungefär och hojjen har inte ens haft en tendens till att slira på kopplingen.
Lämnar in den på 2400mils servicen snubben övertalar mej att byta till delsyntet och jag hade helsyntet i innan.
Nu efter 30 mil så slirar kopplingen på varv ca 7000rpm till 11000rpm.
Men att koppla upp den på tvåan är inget problem, bara man släpper kopplingen direkt.
Vad tror ni att det är?
Lammelerna?
Fjädrarna?
Är det någon som vet måtten på lammelerna?
en gsxr 1000 -2003.
Vore väldigt tacksam för lite råd.
/mvh jonas
Slirande koppling.
Detta är vad som har hänt.
Köpte hojjen allt funkar fint körde 100mil i år ungefär och hojjen har inte ens haft en tendens till att slira på kopplingen.
Lämnar in den på 2400mils servicen snubben övertalar mej att byta till delsyntet och jag hade helsyntet i innan.
Nu efter 30 mil så slirar kopplingen på varv ca 7000rpm till 11000rpm.
Men att koppla upp den på tvåan är inget problem, bara man släpper kopplingen direkt.
Vad tror ni att det är?
Lammelerna?
Fjädrarna?
Är det någon som vet måtten på lammelerna?
en gsxr 1000 -2003.
Vore väldigt tacksam för lite råd.
/mvh jonas