behöver kött på benen inför ev garantiärende (drivpaket)

Det var "samma fel" på min Suzuki, alla sa att det var dags att synka förgasarna, det visade sig vara kopplingskorgen som var lös, nu är det åtgärdat och tyst IAF.

Dessutom tycker inte jag att det är något fel på Hyosong, den är lite billigare, men det är inte en dålig motorcykel för det även om den kanske inte riktigt når upp i en SV650 som den brukar jämföras med.
Jag läste för övrigt någon test mellan just dom två, och Hyosongen fick någon poäng mindre bland annat på att inte blinkersen stängde av automatiskt eller något sådant....
just ja, tror han sa kopplingskorg. sa då ungf "så det ska vara så?" och fick till svar typ "ska o ska.." o sen att de brukar låta så lite och att han hade hört värre.

vad händer om det inte åtgärdas?

just ja, tror han sa kopplingskorg. sa då ungf "så det ska vara så?" och fick till svar typ "ska o ska.." o sen att de brukar låta så lite och att han hade hört värre.

vad händer om det inte åtgärdas?

Jag tror han menade att det var lamellerna/stålplattorna som rasslade lite i din kopplingskorg.
Har du hört en Ducati med torrlamellkoppling någon gång så tycker du inte att din rasslar sen :D och det är inte bara fullt normalt, utan en del av tjusningen dessutom.

Om kopplingskorgen är lös och inte åtgärdas slår det stopp i maskin.

3061960 Det var "samma fel" på min Suzuki, alla sa att det var dags att synka förgasarna, det visade sig vara kopplingskorgen som var lös, nu är det åtgärdat och tyst IAF.

Dessutom tycker inte jag att det är något fel på Hyosong, den är lite billigare, men det är inte en dålig motorcykel för det även om den kanske inte riktigt når upp i en SV650 som den brukar jämföras med.
Jag läste för övrigt någon test mellan just dom två, och Hyosongen fick någon poäng mindre bland annat på att inte blinkersen stängde av automatiskt eller något sådant....
Påstår inte att det är något fel på dom nya, men flera av dom jag har läst om senaste dygnet har problemen uppstått från allt mellan 1000-7500 miles, dvs 160-1207 mil. En hel del skurna motorer och diverse ventilproblem och väldigt många med rost i bromsdetaljerna. Det är där det skiljer sig på kvalitet, det håller längre. Sen att dom är lika bra nya är ovesäntligt eftersom man använder motorcykeln och KÖR med den och då får man slitage, vissa håller längre, andra kortare sen så finns det Hyosung som inte håller alls :D

Säger som många andra; Hojen du äger är av den billigare sorten och håller inte samma kvalitet som andra dyrare hojar. Därmed inte sagt att den är direkt dålig och vad gör man inte när man tappat bort guldbyxorna.
Om du jämför växellådan med en sporthoj av samma årsmodell från de stora märkena kommer du förmodligen uppleva stora skillnader och som någon sa, man smyger inte i växlarna på en motorcykel. Bestämda växlingar är nyckeln.
Angående problemet med kopplingen så är det helt normalt.

dom har ingen deluxe torrkoppling på dom där kineserna....?????

precis så e de på¨duccarna. skramlar lite med kopplingen ute o när man kopplar på tystnar det.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard