Behöver jag byta munstycke när jag har effektkrök?

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Hej, vart köper jag effektkrök till min dt?

Vilket märke ska jag sattsa på?

Behöver jag byta munstycke med då?

Mvh bossjan.

bossjan skrev:
Behöver jag byta munstycke med då?

Mvh bossjan.

Du måste byta munstycken för motorn får ju ett helt annat motstånd och karaktär,trimsystemet som du köper kanske höjjer motorvarvet med X rpm och om den har originalinställningar i förgasaren då så kommer den gå för snålt möjligtvis även på andra varvtal(om munstyckena inte är perfekta från fabrik=händer aldrig) och då får den både sämre kylning,smörjning och ej optimal effekt.
Dessutom så blir motorkaraktären annars och för att få ut optimal effekt och livslängd så måste du bestycka efter det rörets expansions kammare som du använder.Mycket viktigare på 2taktare än 4taktare med rätt bestyckning eftersom oljan kommer med bensinen(du kanske har separater?) fast en 4takt går ju givetvis sämre och blir varmare den medom den får dåligt med soppa.Rätta mig om jag har fel :)

bossjan skrev:
Ska du byta munstycke då?
Kostade det 2900 med slutburk eller utan?
Mvh erik

LÄS!!!!
ang. bestyckning
Det skilljer från hoj till hoj hur mycket och till och med om man behöver byta munstycke i regel behöver man alltid men det kan hända att man inte behöver, men räkna med det.

Sen måste du ju köpa systemet och se hur pass snålt alt. fett DIN går!!!!!!!!

:3freak

shoik skrev:
LÄS!!!!
ang. bestyckning
Det skilljer från hoj till hoj hur mycket och till och med om man behöver byta munstycke i regel behöver man alltid men det kan hända att man inte behöver, men räkna med det.

mycket sant.. köpt ett öppet filter också så får den mer luft också.. :tummenupp

shoik skrev:
LÄS!!!!
ang. bestyckning

två identiska motorer med samma setup kräver oftast olika inställningar för att gå som dom ska,nån som kan gå in djupt och förklara varför det är så egentligen och varför två likadan motorer går olika bra?vet att det har med inkörning och tillverkningsprocessen att göra men tänkte fråga om nån kan reda ut allt ordentligt :)

Brännström skrev:
två identiska motorer med samma setup kräver oftast olika inställningar för att gå som dom ska,nån som kan gå in djupt och förklara varför det är så egentligen och varför två likadan motorer går olika bra?vet att det har med inkörning och tillverkningsprocessen att göra men tänkte fråga om nån kan reda ut allt ordentligt :)

Om man har det intresset att veta varför, så varse god och red ut den som läser och kan.
Dock gäller fortfarande bestyckningstråden, så läs där ang. bestyckningar så är allt lätt, förstår man inte då så blir det nog till att lämna in för att då ska man nog inte på och peta själv :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...