Behöver hjälp snabbt tack

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
Tjao

Hade tänk mig att byta mina bromsslangar till ett par nya. EFtersom jag aldrig gjort det så behöver jag lite hjälp.

Kan jag tappa ur all gammal bromsvästka eller förstör ja nån packning då...

Sen tar jag gärna emot tips eller nåt jag bör tänka på.

Mvh
Lidbrandt
 
Lidbrandt skrev:
Tjao

Hade tänk mig att byta mina bromsslangar till ett par nya. EFtersom jag aldrig gjort det så behöver jag lite hjälp.

Kan jag tappa ur all gammal bromsvästka eller förstör ja nån packning då...

Sen tar jag gärna emot tips eller nåt jag bör tänka på.

Mvh
Lidbrandt


Få inte bromsvätskan på någon kåpa. Det löser lacken.
 
Lidbrandt skrev:
Tjao

Hade tänk mig att byta mina bromsslangar till ett par nya. EFtersom jag aldrig gjort det så behöver jag lite hjälp.

Kan jag tappa ur all gammal bromsvästka eller förstör ja nån packning då...

Sen tar jag gärna emot tips eller nåt jag bör tänka på.

Mvh
Lidbrandt

Tjena Lidbrandt!

På G med slangarna! Kul!

Lite tips:
1. Se till att ha ny fräsch bromsvätska att fylla i.
2. Tappa ur den gamla bromsvätskan (Sätt på genomskinliga slangar på luftningsnipplarna. Öppna luftningsniplarna och ta bort locket på vätskebehållaren så rinner den gamla vätskan ut.) Och som sagt bromsvätska ska man inte ha på några andra ställen än i bromssystemet... :) (fräter på lack osv.)
3. Sedan skall de gamla slangarna bort.
4. På med de nya
5. I med ny bromsvätska
6. "Lufta bromssystemet", finns "ett" bra sätt och hundra dåliga...

Om du vill så kan du ringa mig på (08 550 41185) så kan jag berätta lite mer om hur man luftar.

Mvh
KRK
 
Allt gick riktigt bra....MEN

Fasen bromsvätskan jag köpte ligger i bilen, (inte min bil) och den är i Sälen just nu...ehh..

Kan det vänta tills imorgon med att fylla på ny vätska eller hur ska jag lösa det här??? någon i sthlms området som har som jag kan köpa av...eller finns det bra vätska på bensinmacken ??

Tack för svar

Mvh
Lidbrandt
 
Lidbrandt skrev:
Allt gick riktigt bra....MEN

Fasen bromsvätskan jag köpte ligger i bilen, (inte min bil) och den är i Sälen just nu...ehh..

Kan det vänta tills imorgon med att fylla på ny vätska eller hur ska jag lösa det här??? någon i sthlms området som har som jag kan köpa av...eller finns det bra vätska på bensinmacken ??

Tack för svar

Mvh
Lidbrandt



Bromsvätska finns i princip på varje mack! (har inte sett en mack utan än! :brinnerup) Se till att du köper dot4 bromsvätska bara..av många anledningar! och det kostar ingenting så det är bara sticka iväg och köpa...typ 60kr för en halv liter, tror jag!
 
tycon1 skrev:
Bromsvätska finns i princip på varje mack! (har inte sett en mack utan än! :brinnerup) Se till att du köper dot4 bromsvätska bara..av många anledningar! och det kostar ingenting så det är bara sticka iväg och köpa...typ 60kr för en halv liter, tror jag!

Alright..jag som trodde det var som så att man borde köpa en fin västka från typ MC varuhuset....vad skönnt

Tack KRK för slangarna....UNDERBART.....

Mvh
Lidbrandt
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top