Behöver hjälp snabbt tack

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
Tjao

Hade tänk mig att byta mina bromsslangar till ett par nya. EFtersom jag aldrig gjort det så behöver jag lite hjälp.

Kan jag tappa ur all gammal bromsvästka eller förstör ja nån packning då...

Sen tar jag gärna emot tips eller nåt jag bör tänka på.

Mvh
Lidbrandt

Lidbrandt skrev:
Tjao

Hade tänk mig att byta mina bromsslangar till ett par nya. EFtersom jag aldrig gjort det så behöver jag lite hjälp.

Mvh
Lidbrandt

Få inte bromsvätskan på någon kåpa. Det löser lacken.

Lidbrandt skrev:
Tjao

Mvh
Lidbrandt

Tjena Lidbrandt!

På G med slangarna! Kul!

Lite tips:
1. Se till att ha ny fräsch bromsvätska att fylla i.
2. Tappa ur den gamla bromsvätskan (Sätt på genomskinliga slangar på luftningsnipplarna. Öppna luftningsniplarna och ta bort locket på vätskebehållaren så rinner den gamla vätskan ut.) Och som sagt bromsvätska ska man inte ha på några andra ställen än i bromssystemet... :) (fräter på lack osv.)
3. Sedan skall de gamla slangarna bort.
4. På med de nya
5. I med ny bromsvätska
6. "Lufta bromssystemet", finns "ett" bra sätt och hundra dåliga...

Om du vill så kan du ringa mig på (08 550 41185) så kan jag berätta lite mer om hur man luftar.

Mvh
KRK

Allt gick riktigt bra....MEN

Fasen bromsvätskan jag köpte ligger i bilen, (inte min bil) och den är i Sälen just nu...ehh..

Kan det vänta tills imorgon med att fylla på ny vätska eller hur ska jag lösa det här??? någon i sthlms området som har som jag kan köpa av...eller finns det bra vätska på bensinmacken ??

Tack för svar

Mvh
Lidbrandt

Lidbrandt skrev:
Allt gick riktigt bra....MEN

Fasen bromsvätskan jag köpte ligger i bilen, (inte min bil) och den är i Sälen just nu...ehh..

Kan det vänta tills imorgon med att fylla på ny vätska eller hur ska jag lösa det här??? någon i sthlms området som har som jag kan köpa av...eller finns det bra vätska på bensinmacken ??

Tack för svar

Mvh
Lidbrandt

Bromsvätska finns i princip på varje mack! (har inte sett en mack utan än! :brinnerup) Se till att du köper dot4 bromsvätska bara..av många anledningar! och det kostar ingenting så det är bara sticka iväg och köpa...typ 60kr för en halv liter, tror jag!

tycon1 skrev:
Bromsvätska finns i princip på varje mack! (har inte sett en mack utan än! :brinnerup) Se till att du köper dot4 bromsvätska bara..av många anledningar! och det kostar ingenting så det är bara sticka iväg och köpa...typ 60kr för en halv liter, tror jag!

Alright..jag som trodde det var som så att man borde köpa en fin västka från typ MC varuhuset....vad skönnt

Tack KRK för slangarna....UNDERBART.....

Mvh
Lidbrandt

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!