Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan rekommendera Yamaha DT125, mer effekt än 4t och ändå väldigt lite service
Eller om du vill köpa min gasgas![]()
Det finns säkert många sådana här trådar, och det är nog samma svar i båda.
4-taktarna är (oftast) säkra val. Dom är i princip underhållsfria, men dom går lite sämre.
2-taktarna är dom pigga valen. Men där får du även underhålla dom en del.
Jag själv kommer välja en 4-taktare då jag varken har tid, lust, någon form av erfarenhet eller någonstans att vara med att pilla med min mc då jag bor i en lägenhet. Sen tycker jag själv att CBR:en (4-takt) är en väldigt trevlig hoj att köra/åka då den inte vibrerar mycket.
Sen kan jag ju också säga att jag inte testat så många andra 125r precis. Men CBRen känns som ett rätt bra val för mig. Sen får man väl ta att 2-takts ägarna drar en rätt lätt vad det gäller acceleration.
Du älskar DT![]()
Dessutom är den relativt kraschtålig.
Ett vettigt alternativ helt enkelt.
БОБАН;4198873 skrev:Sen drar den inte bara i acceleration utan den drar den överallt, toppfart, bromsar, chassi.
sen när har bromsar å chassi med 2/4-takt att göra?![]()
Om du vill ha en att åka korta distanser och sportigt och snabbt så vill du nog ha en CBR eller YZF...
Om du vill ha en att åka korta distanser och sportigt och snabbt så vill du nog ha en CBR eller YZF...
Men om du gillar att åka långa turer borde du kolla in Honda Varadero... åkte 300+ mil på MC semester i Norge förra året och jag kunde iallafall göra 50 mil om dagen utan problem..
Genom dess ganska rejäla torrvikt 150kilo för en 125 .. alltså ungefär 50 kilo mer än de flesta 125 får du även mer balans med hård vind.. Och du får även väldigt bra ljud om du köper ett alternativt avgasrör till den.. Folk har svårt att gissa om det är en 650 eller 125 när de ser den![]()
men när du börjar dra slutsatser om vilken hoj man vill ha om man skall köra korta sträckor osv så är du ute på jäääävligt tunn is.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |