Vägra vurpa
Ny medlem
Hej alla!
Har nu äntligen tagit tag i saken och tagit bort strypningen, alltså brickorna enbart.
Har inte gjort några andra justeringar öht för jag kunde fan inte ändra på nålen eller ta mig in till munstycket.
Men jag tog risken och provkörde ca 3 km.
Hade den på full choke första kilometern för säkerhets skull.
Gick väl hyfsat (obs, använde aldrig fullgas)!
Sen dog den, då stängde jag av choken och hade fullgas när jag startade den, då gick den igång genast.
Körde sen 2 km och testade att åka lugnt för att sen dra på fullt i nån sekund.
Framhjulet lyfte genast en bra bit, blev totalt livrädd (är inte van).
På tomgång pendlade nålen inom kanske 200 varv.
(Innan stod den perfekt på 1100 varv på tomgång).
Har ej kollat stiften ännu.
Men ljudet kanske var en aning utan det där tunga mullret som innan.
Lät lite mer ihåligare eller mer metalliskt...
Svårt att förklara, jag kanske bara var nojig!
Nu till frågan:
1. Vad tror ni? Kan det vara så att den var ojusterad (gick perfekt innan med 25kw)
och att den även passar utan brickorna 74 kw?
2. Hur lång tid tar det innan den skär ihop ifall man skruvat fel ca?
3: Hur ändrar jag nålen vid membranet??
4: Hur kan skruvar sitta så in i h-e hårt till flottörhuset?? Får ej upp dem.
Svara mer än gärna! Mvh Micke
Har nu äntligen tagit tag i saken och tagit bort strypningen, alltså brickorna enbart.
Har inte gjort några andra justeringar öht för jag kunde fan inte ändra på nålen eller ta mig in till munstycket.
Men jag tog risken och provkörde ca 3 km.
Hade den på full choke första kilometern för säkerhets skull.
Gick väl hyfsat (obs, använde aldrig fullgas)!
Sen dog den, då stängde jag av choken och hade fullgas när jag startade den, då gick den igång genast.
Körde sen 2 km och testade att åka lugnt för att sen dra på fullt i nån sekund.
Framhjulet lyfte genast en bra bit, blev totalt livrädd (är inte van).
På tomgång pendlade nålen inom kanske 200 varv.
(Innan stod den perfekt på 1100 varv på tomgång).
Har ej kollat stiften ännu.
Men ljudet kanske var en aning utan det där tunga mullret som innan.
Lät lite mer ihåligare eller mer metalliskt...
Svårt att förklara, jag kanske bara var nojig!
Nu till frågan:
1. Vad tror ni? Kan det vara så att den var ojusterad (gick perfekt innan med 25kw)
och att den även passar utan brickorna 74 kw?
2. Hur lång tid tar det innan den skär ihop ifall man skruvat fel ca?
3: Hur ändrar jag nålen vid membranet??
4: Hur kan skruvar sitta så in i h-e hårt till flottörhuset?? Får ej upp dem.
Svara mer än gärna! Mvh Micke
