Behålla lappen?

Ja det finns många civvare där ute. Jag saktar alltid in ifall det är nån misstänksam bil, glider uppbredvid kikar in i rutan och ser vad de sitter för lirare och vad de har på intrumentpanelen. allt lugnt = full gas:yoparty.
Men fick lära mig den jobbiga vägen att dom kör runt med civvarbågar och dom är inte lätta att se! Vilket resulterade i att man fick köpa skämremsa i 2 månader:huvet
Tips ifall du kör motorväg är att alltid kolla upp på av- och påfarter.
Mitt andra tips e att Gasa på å ha kul! Tar dom dig så tar dom dig:D

Ja det finns många civvare där ute. Jag saktar alltid in ifall det är nån misstänksam bil, glider uppbredvid kikar in i rutan och ser vad de sitter för lirare och vad de har på intrumentpanelen. allt lugnt = full gas:yoparty.
Men fick lära mig den jobbiga vägen att dom kör runt med civvarbågar och dom är inte lätta att se! Vilket resulterade i att man fick köpa skämremsa i 2 månader:huvet
Tips ifall du kör motorväg är att alltid kolla upp på av- och påfarter.
Mitt andra tips e att Gasa på å ha kul! Tar dom dig så tar dom dig:D

På E4 står de dessutom på servicevägarna mellan de olika körrktningarna och gömmer sig bakom banvallen. Blåst förbi ett par sådana kontroller ett par gånger. De gånger jag passerat dem har det stått både en bil och en hoj där. Man ser dem definitivt inte förrän innan man precis passerar.
Och sedan står de väldigt ofta vid ställen där hastigheten är sänkt längs en sträcka med.

Var inte så säker på det när var det:confused:

I början körde svenska snuten härmstilen med amerikanska snutens magnetlampor för och tuffa upp sig trots att dom ibland var som mongolida barnhemsbarn - lite heftigt och med mjukisbyxor som lukta gammalt runk o veva upp en saftblaandare(starsky and Hutch) och tuffa upp sig och skrämma upp nån gubbe med husvagn utan regskyltsbelysning.

Körde man man sporthoj så flina man bara och åkte vidare och så var det med det - dom fick slå sönder indredningen hemma sitället för och avregagera sig.

Dom används ju nu också men snuten har mognat lite - men dock kör dom fortfarande härma amerikaner - nu är det intergrerat ni vet som bromsljusen -87 i en Volvo 240 fast i överkant av rutorna - diodblåljus.

Dessa finns i alla färdigbeställda standard bilar - magnet lampor kör dom fordon som är hyrda och sånt skit.

Tänk på att vid häng så tar det tid för en parkinssonsjuk liten efterbliven polisgubbe och hiva upp lampan - innan det är det inte ett giltligt efterföljande med straffsats - du kanske bara rymde från en fet psyksjuk pedofiliicestgubbe med hawai skjorta

Hävda detta i rätten - med lite tur så glor dommaren på gubben och håller med dig - om du nu skulle få soppa torsk och åka dit:tummenupp

Blev stoppad början av hösten 2011 sist =) då var de denne passat. Alla blåljus var intergrerade i grillen och syntes inte avstängda. Sen inne i bilen låg de en "extra" rund blandare med. Denne passat har jag sett vid många tillfällen, bland annat vid olyckor.
Jag körde ju taxi så de är lite svårt att rymma även om man hade kraften till det =) Men tror min chef hade blivit vansinnig om jag hade smetit där faktiskt. Dessutom råka jag köra om på heldraget och låg på 30 över ungefär men fick 28 som snittet av hans högteknologiska filmkamera.

Jag slapp dock omkörningen för jag prata om att jag ville neka helt och hållet trots hans lilla fina film.

Själv kollar jag alltid om den hyfsat moderna saaben/volvon/WVn innehåller två snubbar i framsätena. Då lägger jag mig i högerfilen. Har nån blivit stoppad och bötfälld av ensam polis i familjebil???

Trafik-Torbjörn i Umeå är väl typ en legendar som ofta åkte ensam och gosse, han var skrivkunnig.

Igår när jag körde om en mörk Passat av sedan-modell tänkte jag på den här tråden. Sneglade på föraren när jag körde förbi, och i framsätet satt två kvinnor med landstingsfrisyr. Kändes ganska lugnt... :)

Vill du leva på den vilda sidan så se alltid till att ha en flyktplan, en del på forumet är utomordentliga på att använda sin omgivning till sin fördel och en del går till och med så långt att de använder sig av fällor :hihi :tungan :tummenupp

kan ingen länka den tråden med alla fällor :tungan den va så JÄ#%A rolig :rofl

Ett enkelt sätt att automatiskt sänka farten är SLIPON. Iden med slipon är att de ska dämpa avgasljudet mindre än originaldämparen så det låter mera. Och de flesta hojförare reagerar på ljud. För egen del när jag satte på original istället för slipon för att åka på en bana så upptäckte jag till min fasa att istället för 119km/h på 90-väg så gick det med 149km/h alldeles av sig själv. Inte bra.
Så ett par slipon på hojen så blir det lättare hålla hastigheten. Och du fortfarande problem hålla hastigheten så kan man minska ljuddämpning i slipon genom att rulla en plåt till ett rör med lite större diameter än innerhålet i sliponet, klämma ihop plåtröret och skjuta in det och så fastnar det och täcker dämphålen. Då ser det ut som du har "ljuddämpare på hojen med du har "raka rör" luft och buller.
Och sedan som redan sagts, 1an och 30km/h eller lägre där det är 30km/h. Det kan vara dina eller någon annans barn som rusar ut. Och alltid under 65 där det är 50km/h. Det finns ofta skäl man satt ner hastigheten.
Och det blir dyrare över 65. Likadant 70 vägar genom samhällen. Det är där de kollar. Favoriterna är ca 200 - 300 meter efter en hastighetssänkning och / eller nedanför en nerförsbacke. Man har rätt hastighet eller obetydligt över och så går det 15km/h fortare nedanför backen. Och där står de. 100 meter bort och mäter precis när du är nedanför backen.

Snart två veckor sedan jag tog lappen och en vecka sedan jag köpte en Street triple -12. Nu till mina frågor:

Har jag köpt för rolig hoj? Det är helt omöjligt att köra enligt gällande hastighetsgräns. Vrider lite på rullen och ett leende kommer och vips så är hastigheten hög och alla biler försvinner i backspegeln. Vill ju inte köra omkring utan leende, vill ju använda hojen och den inbjuder till körning som gör att mitt körkort hänger löst.

Är det fel på mig? Som inte kan hålla hastighetsgränserna. Är det att stålsätta sig och puttra omkring i krypfart vilket jag har övat på hela f#cking sommaren. Fått nog av krypande....

Tips och råd tas emot på hur man behåller lappen på bästa sätt. Att använda speglarna (koll efter farbror blå) gör jag redan. Kolla in bilar som passeras (civil-haffa). Finns det något ytterligare?

Banåkning?
Rekomenderar SMC om du inte kört tidigare risken finns dock att du tycker det är så kul att gatåka inte blir lika skoj som tidigare :fakta

Blev stoppad början av hösten 2011 sist =) då var de denne passat. Alla blåljus var intergrerade i grillen och syntes inte avstängda. Sen inne i bilen låg de en "extra" rund blandare med. Denne passat har jag sett vid många tillfällen, bland annat vid olyckor.
Jag körde ju taxi så de är lite svårt att rymma även om man hade kraften till det =) Men tror min chef hade blivit vansinnig om jag hade smetit där faktiskt. Dessutom råka jag köra om på heldraget och låg på 30 över ungefär men fick 28 som snittet av hans högteknologiska filmkamera.

Jag slapp dock omkörningen för jag prata om att jag ville neka helt och hållet trots hans lilla fina film.

Haha en polare som körde budhoj för 10 år sen fick ju värsta hänget(Stockholm) mitt på vintern och så - du vet lite skabbigt för poliseponkarna o tappa o loosa en hoj på isiga vägar o se han försvinna ut på en sjöis:hihi

Han ringde sin chef och uppgav kodnamn "Emma Grå D 5"
"Ok jag fattar - jag skickar en skåpbil och plocka upp dig:D"

Haha:D - fick mycket skit för att haft högtalartelefonen påslagen på jobbet och hört den storyn av han - jävla spån - kunde inte sluta garva.

Dra dom me droskan:tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...