Begränsad elektronik och slopad fredagsträning i MotoGP

Det går åt rätt håll iaf.

"MotoGP rider will be restricted to the use of a maximum of five engines until the end of the season"

Vart det därför Kawasaki kastade in handduken?! :va
 
Last edited:
Säkerhet och ekonomi är såklart de gångbara argument regelmakarna kan luta sig mot. Borttagandet av fredagens friträning ser jag däremot som en risk ekonomiskt och säkerhetsmässigt. Under en träning så fastställer man ju det snävaste moment av inställningar på cykeln just den aktuella banan kräver och den logiska slutsatsen e såklart att mindre träning för inställning ger mindre säkerhet på lördag/söndag. Kommer säkert några sena onödiga extra krascher på lördag/söndag och ekonomin e i utförsbacke iallafall :näsblod

Ändra gärna teknikreglementet, men ge fan i träningstillfällena..
 
Last edited:
Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Back
Top